בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קיבל הבוקר (שני) את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורם של מאיר מזרחי וחברת אם.ווי.אם קום בע"מ (MYM) על הרשעתם בעבירות הימורים והלבנת הון בהיקף של כ-45 מליון שקל ומע"מ, ואישר את גזר דינו של בית משפט השלום בראשון לציון, על פיו נגזרו על מזרחי 18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, וקנס בסך כולל של 100,000 שקל, וכן קנס שהוטל על החברה בגובה 50,000 שקל נוספים. בנוסף לכך, חולטו ממזרחי ומהחברה כספים במזומן בסך כולל של כ-1,850,000 שקל.



פסק הדין של בית המשפט המחוזי מביא לסיומה את פרשת Value Card, שעניינה הפצה בישראל של כרטיסי pre-paid יעודיים לאתרי ההימורים Victor Chandler ו-Stan James, ושבמסגרתה הוגשו כתבי אישום נגד כ-23 נאשמים.



הנאשמים, מאיר מזרחי וחברת MYM, הואשמו בכך שהפעילו בישראל מערך בפריסה ארצית של הנפקה, שיווק והפצת כרטיסי Pre-Paid ייעודיים לאתרי ההימורים הזרים Victor Chandler (כרטיס בשם Value Card) ו-Stan James (כרטיס בשם Kesh-Card) שפעלו מגיברלטר, ואפשרו למהמרים מישראל להמר ולשחק במשחקים אסורים.



הנאשמים, ביחד עם אחרים, הדפיסו את הכרטיסים, הפעילו מערך שבאמצעותו ניתן ערך לכל אחד מהכרטיסים מול אתרי ההימורים בחו"ל והפיצו אותם באמצעות עשרות פיצוציות ברחבי הארץ, שמכרו את הכרטיסים למהמרים תמורת עמלות. את תמורת הכרטיסים העבירו הנאשמים לחברות ההימורים בחו"ל, בניכוי עמלות נוספות עבור הנאשמים, ובסך הכל קיבלו לידם והעבירו כספים בהיקף של לכל הפחות 4,000,000 שקל ו-10,000,000 דולר בתקופה שבין ינואר 2007 ליוני 2010.


בית המשפט המחוזי בלוד. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בלוד. צילום: אתר הרשות השופטת


בית המשפט המחוזי דחה את הערעור על הרשעתם וקבע כי ארגון הימורים באמצעות אתרים זרים היושבים בחו"ל ומכוונים את פעילותם כלפי מהמרים שיושבים בישראל הוא "עבירת פנים" שחוק העונשין בישראל חל עליה, והוסיף כי "אין לתת יד לניסיונם של מבצעי עבירות הימורים להימלט מאימת הדין הישראלי החל על מעשיהם המופנים כלפי הציבור הישראלי. העובדה כי מיקומם הפיזי של אתרי ההימורים בענייננו הנו מחוץ לישראל, אינה יכולה להוות הגנה למערערים, שעה שפעולותיהם הופנו כלפי ציבור הגולשים הישראלי...".

מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה נמסר כי "פסקי הדין בפרשה מהווים תקדים באכיפה נגד ההימורים המקוונים, שכן מדובר בנאשמים אשר לא היו בעלים של אתר הימורים בלתי חוקי, לא ניהלו את האתר ולא עסקו בתכני אתר ההימורים אלא סייעו לאתרי הימורים זרים (הפועלים על פי הדין במקום מושבם בחו"ל) לפעול בארץ באמצעות מתן אמצעי תשלום למהמרים בארץ לאתרי ההימורים הקיימים. דחיית הערעור מהווה צעד משמעותי נוסף במאבק בתופעת ההימורים הלא חוקיים בכלל וההימורים באינטרנט בפרט".

התיק נוהל על ידי עורכי הדין שרון בכר-נהון, בן-עמי כהן וערן בנאי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. החקירה התנהלה בכח המשימה המיוחד שהוקם במטרה להילחם בתופעת ההימורים באינטרנט, וחברים בו משטרת ישראל, היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 ורשות המיסים, פרקליטי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ונציגי הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.