הלחץ התקשורתי שהפעיל ארגון העצמאים לה"ב והמודעות בתקשורת מוכיחים את עצמם. שרי האוצר והכלכלה יביאו לאישור הממשלה היום (חמישי) החלטה להקמת ועדת "נטו עסקים קטנים ובינוניים". בראש הוועדה יעמדו מנכ"לי משרדי האוצר והכלכלה, יחד עם נציגי רשות המסים, בנק ישראל, החשב הכללי ועוד. המלצות הוועדה יוגשו לשרים תוך חצי שנה.



אלא שנשיא לה"ב, עו"ד רועי כהן, שפך מים צוננים על הודעת האוצר: "ההודעה מוכיחה שוב שהעסקים הקטנים נותרים עם דיבורים ולא עם תקציבים". לדבריו, "50 אלף עסקים קטנים נסגרו בשנה האחרונה. זה אסון הטבע שלנו ואין מי שישבות ואין מי שייצא לרחוב, כי אנו צריכים להתפרנס. אין צורך בוועדה כי המסקנות כבר נכתבו, הוגשו והתקבלו על ידי האוצר. לא צריך ועדות, אלא החלטות אמיצות. שוב מתעלמים מהעסקים הקטנים בתקציב 2019. זו שעת המבחן של הממשלה".



מגזר עסקי חזק הוא אינטרס חברתי וצרכני



לפי דוח הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה, ב־2017 פעלו בישראל כחצי מיליון עסקים, כ־50 אלף מתוכם נפתחו השנה. הם מעסיקים 61% מהמשרות ומייצרים 53% מהתוצר. 40 אלף עסקים נסגרים מדי שנה. על פי נתוני האוצר, העסקים הקטנים כבר זכו בשנה האחרונה למספר אמצעי סיוע: חוק פנסיה לעצמאים, חוק שוטף פלוס 30, הרפורמה בבנקים, שהורידה עמלות סליקה באשראי, הפחתת מס החברות ל־23%, אפשרות לגיוס כספים בפלטפורמה של מימון המונים, הרפורמה ברישוי עסקים והגדלת תשלום מע"מ על בסיס מזומן ל־5 מיליון שקל.



שר הכלכלה אלי כהן אמר כי "העסקים הקטנים הם מנוע הצמיחה המרכזי, ואנו כאן כדי להעניק את מגוון התמיכה והסיוע. יש לנו אינטרס בהצלחתם, כי מגזר עסקי חזק, יצרני ומשגשג, הפועל בהגינות מסחרית, הוא אינטרס חברתי וצרכני".