ענף המלונאות בישראל זוכה בשלוש השנים האחרונות לעדנה. הסיבה לכך היא גידול בתיירות נכנסת, ובעיקר עלייה משמעותית של תיירים המכונים "תיירי ההייטק", שמגיעים ממדינות מזרח אסיה ואירופה. הגורם העיקרי לגידול במספר התיירים הנו הרגיעה הביטחונית היחסית בארץ. בעקבות כך, בסוף השבוע התברר כי שני מלונות חדשים ייבנו במודיעין ובזכרון יעקב ויצטרפו למלונות שהוקמו בירושלים, בתל אביב, בטבריה ובהרצליה על ידי הרשתות ישרוטל, פתאל ואורכידאה.



קבוצת עזריאלי, באמצעות חברת קנית השלום, זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות להקמת מתחם מגורים ומלונאות במודיעין בהיקף של 101.5 מיליון שקל, כאשר הקבוצה תזכה לקבל ממשרד התיירות מענק של עד 33% מעלות ההקמה. המלון החדש יכלול 50 חדרים בסגנון מלון בוטיק, והוא יתופעל על ידי חברת חיצונית במתכונת דומה לזו הקיימת במגדלי עזריאלי בת"א (קראון פלאזה). יצוין כי הצלחת המכרז מעידה על חשיבות השילוב של זכויות למגורים עם זכויות למלונאות.



השר יריב לוין נחשב לאחד משרי התיירות שהצליחו לעודד את הענף. לוין הוביל גם החלטה להוסיף 2,000 עובדים זרים לתעשייה, אולם למרות זאת, המחסור בידיים עובדות לא יסופק במלואו: ״בניית המלון תאפשר לנצל את המיקום של מודיעין והקרבה של העיר למרכז, לירושלים וגם לנתב״ג, ותתרום להפיכתה של העיר למוקד תיירותי", אמר לוין לאחר שהתבשר על הקמת המלון: "מהלך זה הנו תוצאה ישירה של ההחלטה, שלפיה גם מודיעין תהיה חלק ממפת העדיפויות".



קבוצת עזריאלי אישרה בהודעה לבורסה כי זכתה במכרז לבניית 80 יחידות מגורים ו־50 חדרי מלון. המגרש נמצא בסמיכות לקניון עזריאלי מודיעין, כאשר במקביל בונה הקבוצה פרויקט דיור מוגן תחת המותג פאלאס שייפתח בספטמבר השנה. דנה עזריאלי יו"ר הקבוצה הוסיפה: "כשבנינו את הקניון הראשון בעיר מודיעין, זיהינו את הפוטנציאל במגרש המצוי בסמיכות לקניון. במלון שיוקם,יוצע מגוון שירותים, כמו אולם אירועים ושירותים לצוותי תעופה בשל הסמיכות לנתב"ג".



בתוך כך, המלון השני שיוקם ייבנה בזכרון יעקב על ידי חברת אמירי גן, בהשקעה של 150 מיליון שקל. מדובר במלון בוטיק בן 153 סוויטות, שינוהל על ידי רשת המלונות העולמית ווינדהם, בעלת המותג רמדה. אמירי גן שילמה אגרות והיטלי בנייה להקמת המלון, שישתרע על שטח של 12 דונם סמוך לקיבוץ מעיין צבי. הקרקע נרכשה מקיבוץ מעיין צבי לפני כשש שנים והתוכנית המוצעת תואמת את מדיניות משרד התיירות, שלפיה 72% מזכויות הבנייה בשטח יוקצו למלון ו־20% לבנייה למגורים.



מלון נוסף של אמירי גן נבנה בשיתוף עם חברת אספן על חוף הים של חדרה, ואף הוא מנוהל על ידי ווינדהם. מלון רמדה זכרון יעקב יכלול מרכז כנסים ומתחם בריאות ענק. תכנון המלון בוצע על ידי גיא ארבל ממשרד אורן אדריכלים. עודד תורג'מן, המנכ"ל ובעליה חברת אמירי גן, הוסיף: "ההכרה והמיתוג של המלון כחלק מרשת בינלאומית ידועה ומוכרת מהווה בשורה ענקית וכבוד גדול ליישוב זכרון יעקב, שמהווה מוקד משיכה ואזור מתויר".