כולם רוצים להתנהל נכון בחיים: השילוב בין קריירה, חיי משפחה, פנאי ועיסוקים אחרים, מצריך תעדוף קפדני, הצבת גבולות ומשמעת עצמית. במידה רבה אלו הדברים הדרושים גם בשביל להתנהל נכון בתחום הפיננסי.



כמה כמה?


רגע לפני שאתה שולף את היומן או את טבלאות האקסל בשביל לעשות סדר בבלגן, חשוב שתבין מה הן סך ההתחייבויות שלך כיום. כשחושבים על המושג הלוואה, קל מדי לפספס הלוואות "מחופשות" שמסתתרות תחת שמות שונים שהמהות שלהן זהה. למשל: מימון רכב חדש, מימון לימודים, תשלומים עתידיים בכרטיס האשראי וכמובן, משכנתא. מיפוי כל ההתחייבויות וריכוזן, הוא התחלה טובה לתהליך ניהול נכון של ההחזרים שלך ולקבלת שליטה על מצב החשבון.



מרוויח מעל הממוצע אבל גומר את החודש עם מינוס?


אתה אמנם לא לבד, אבל זה לא אומר שהמצב הזה רצוי. להיפך, ריבוי התחייבויות עלול ליצור מצב שבו חלק ניכר מהמשכורת פשוט נבלע ו"נעלם" בחובות כך שקשה מאוד להבין מה נשאר בנטו, שלא לדבר על מה אפשר לחסוך. התאמת רמת החיים לרמת ההכנסה חשובה ואפילו קריטית על מנת להימנע מנפילה לבורות של חובות גדולים. איך עושים את זה? הזכרנו כבר את המילים תעדוף וגבולות, נכון? זה אולי לא כיף אבל מינוס עמוק בחשבון כיף עוד פחות.



חלוקה נכונה


לאחר שהבנת מה כוללות כל ההתחייבויות שלך, כדאי לחלק אותן לשני סוגים:



הלוואות לטווח קצר – מדובר בהחזרים חודשיים גבוהים יחסית, אבל במספר תשלומים קטן. מצב הריבית במשק כיום מאפשר החזר בתקופה קצרה בלי להעמיס בריביות גבוהות מאוד. היתרון בכך הוא התחייבות ממוקדת שעשויה להקל על "הידוק חגורה", כל עוד הזמן תחום ומוגדר.



הלוואות לטווח ארוך – עשויות להפריע פחות לתזרים החודשי, שכן מדובר בהחזרים נמוכים יחסית הפרוסים על פני תשלומים רבים. יחד עם זאת, בחישוב לטווח הארוך תגלה כי סך כל הריביות יהיו גבוהות מאשר הלוואות לטווח קצר.



איך מתקדמים מכאן?


יש כלים רבים להתנהלות כלכלית נכונה ואפשר להעביר בנושא קורסים שלמים (או לחפש כאלה ברשת). בכל הנוגע לניהול החזרים אחראי, כדאי שתבדוק האם ניתן לאחד את כל ההלוואות להתחייבות אחת מסודרת. אולי הריבית על הסידור הזה תהיה גבוהה יותר, אולם התנהלות מתאימה עשויה לחסוך הרבה כסף ולסדר את אופן ניהול הכספים במשק הבית.



מעוניין לקבל מידע נוסף על אפשרויות הלוואה זמינות ומהירות? קרא עוד.



אין באמור כדי להוות הצעה למתן אשראי. כל מתן אשראי כפוף לאישור הבנק בהתאם לתנאים ולמדיניות הבנק כפי שיהיו מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.