אין קול ואין עונה: במפעל הפיס עדיין ממתינים לזוכה האלמוני היחיד, אשר זכה במוצאי שבת בפרס הגדול בסך 52 מיליון שקל בהגרלת הלוטו. מדובר בזכייה הראשונה בפרס הראשון בלוטו לשנת 2018. מוקדם יותר הודיעו במפעל הפיס כי "נקבל אותו בסבר פנים יפות ובדיסקרטיות, ונקווה שיעשה שימוש מושכל בכסף הגדול שזכה בו".



הזוכה שלח כרטיס הגרלה דאבל-לוטו בו סומנו המספרים הזוכים: 3 ,6,11,16, 26, 34 והמספר החזק 6. ממפעל הפיס נמסר כי מניסיונם, מרבית הזכיות בפרס הראשון נפדות תוך 24 שעות מההגרלה ועד שבוע. זאת, לאור העובדה שישנם זוכים אשר צריכים "לעכל" את העובדה שהם מיליונרים. לזוכים בלוטו יש תקופה של שישה חודשים מיום ההגרלה, בהם הם מורשים לאסוף את כספי הזכייה.



הזכייה האחרונה בפרס הראשון בלוטו הייתה ב-19.12.17  ועמדה על 28 מיליון שקל, ומאז התקיימו כ-10 הגרלות בהן לא עלה זוכה. זוהי אחת הזכיות הגדולות בחמש השנים האחרונות, במהלכן נרשמו רק שתי זכיות בסכומים של 50 מיליון שקל ומעלה. בראשון באפריל 2014 זוכה מקריית מוצקין גרף 50 מיליון שקל, ובשבעה במרץ 2015 זכה תושב תל אביב ב-56 מיליון שקל.



מפעל הפיס. עדיין ממתין לזוכה. צילום: אבשלום ששוני
מפעל הפיס. עדיין ממתין לזוכה. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, בחודש נובמבר האחרון הגיעה גמלאית מאשדוד בת 65, חודשיים לאחר זכייתה בהגרלה, לבית המפעל הפיס, שם הועברה לרשותה 11 מיליון שקלים. לדבריה, "כמעט זרקתי את הכד עם הניירות וביניהם טופס הזכייה".



בהגרלה שהתקיימה ב-12 בספטמבר זכו חמישה בפרס הראשון, שעמד על 28 מיליון שקלים בלוטו ועוד 56 מיליון שקלים בדאבל לוטו. זוכה אחד מתוך החמישה מילא טופס רגיל ואילו ארבעת האחרים מילאו דאבל לוטו.



כחודשיים לאחר מכן, לאחר ראיון עם שי לירז, מנהל השיווק של הלוטו, ששיתף בתלאות החיפוש אחר הזוכים, הגיעו לבית מפעל הפיס הגמלאית מאשדוד ובעלה. הזוג, להם ארבעה ילדים נשואים ונכדים, חיבקו בהתרגשות את אז דוד אוחנה, מנהל מחלקת הזכיות.



האישה גילתה כי זכתה לאחר שבמהלך דיווח בטלוויזיה על כך שמחפשים את הזוכים האלמונים, החישה האישה את צעדיה אל המטבח, פשפשה בכד החשבונות ורשימות גנוזות אחרות ושלפה את הטופס. "נכנסתי לאתר מפעל הפיס במחשב אל רשימת ההגרלות. חיפשתי את ההגרלה מיום 12 בספטמבר ואז הבנתי שאנחנו מחזיקים בידנו את הטופס שכל המדינה מחפשת אותו", סיפרה אז האישה.