פתאל החזקות, בעלת השליטה ברשת מלונות פתאל, פרסמה אתמול טיוטת תשקיף לגיוס 400 מיליון שקל בהנפקת מניות ראשונה ו־100 מיליון שקל באיגרות חוב. לצורך הנפקת 10% ממניות הרשת, הוערך שווי החברה ב־4 מיליארד שקל. מטיוטת התשקיף עולה שתמורת ההנפקה תיכנס לתוך הרשת ונועדה למימון פעילותה השוטפת והפיתוח שלה. 50 מיליון שקלים נוספים ישמשו לפירעון מחצית מהלוואת הבעלים, שהועמדה לחברה על ידי בעלי השליטה.



בתשקיף ההנפקה נחשף כי דוד פתאל, המכהן כיו"ר ומנהל העסקים בקבוצה, מרוויח שכר של 3 מיליון שקל בשנה ועוד בונוס בסכום של 5.8 מיליון שקל, המהווה 10% מהרווח המשני של הקבוצה (בסך הכל 8.8 מיליון שקל לשנה). ילדיו המועסקים בחברה זכאים לתגמול הבא: נדב פתאל, המכהן כמנהל השיווק, משתכר 720 אלף שקל בשנה; אסף פתאל, האחראי על פתיחת מלונות חדשים, מקבל 700 אלף שקל בשנה; ויובל פתאל, שיועסק כאחראי על תחום הבנייה וההשכרה, ירוויח שכר של מיליון שקל בשנה.



יש לציין כי פתאל החליטה שלא לצאת עם חתם אחד, אלא העדיפה להשתמש בשירותי ההפצה, הכוללים את לידר שוקי הון, אוריון, פועלים אי.בי.אי וברק קפיטל. הרשת, המנוהלת בישראל על ידי אביה מזרחי מגן, מונה 39 בתי מלון בארץ, מתוכם 21 בבעלות מלאה או חלקית, 11 בשכירות ו־7 בניהול. מותגי הרשת הינם לאונרדו, יו, הרודס, NYX ורוטשילד 22.



באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר וכוללת 128 בתי מלון, 48 בבעלות מלאה או חלקית, 76 בשכירות ו־ 4 בניהול. בסך הכל מונה הרשת כיום 32 אלף חדרים ב־167 בתי מלון הפרוסים ב־17 מדינות.



ההכנסות גדלו ב־30%



ההכנסות הרשת בתשעת החודשים של 2017 גדלו ב־30% ל־1.8 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה גדל ב־19% ל־153 מיליון שקל. הונה העצמי מסתכם ב־2 מיליארד שקל. איגרות החוב שלה מדורגות בדירוג A1 באופק יציב על ידי מדרוג. הרשת בבעלות נמצאת דוד פתאל (72%), גרושתו הדסה (9.5%) וקבוצת מגדל (18.5%). הבעלים בחרו לבצע את ההנפקה בהסתמך על נתוני תשעת החודשים הראשונים של 2017, ולא להמתין לתוצאות של השנה כולה, שיפורסמו במהלך חודש מרץ.



זאת ועוד: סביר שהפריחה בתיירות ובמלונאות תעודד רשתות נוספות, דוגמת מלונות דן וישרוטל, ללכת בעקבות פתאל ולנצל את המצב החיובי לחיזוק בסיס הונן (בדרך כלל באמצעות הנפקת מניות) או לצורך השקעה בחידוש המלונות.



על פי נתוני הלמ"ס, בחודשים ינואר־ספטמבר 2017 גדלו לינות התיירים ב־7%, בזכות הרגיעה הביטחונית. פדיון המלונות גדל ב־2% ל־10.1 מיליארד שקל. בעיתוי חף ממקריות יוצאת הרשת בקמפיין חדש, בהשקעה של 4 מיליון שקל. בקמפיין תמותג הרשת כבינלאומית, תחת הכותרת "פתאל - בית של מלונות בארץ ובעולם".



הקמפיין, שיעלה בשבוע הבא בטלוויזיה וברשתות החברתיות, צולם במלונות שונים של הרשת בישראל ובאירופה. בימים אלו חונכת פתאל את המשכן החדש של מטה החברה במגדלי אלון בתל אביב. חדשה חיובית נוספת מבחינת הרשת הגיעה מאתר התיירות טריפ אדווייזר, שדירג ברשימת 25 המלונות המובילים במזרח התיכון את מלון הרודס ויטאליס אילת.