אין כמו במבה: קבוצת אסם קיבלה בימים אלו ממרכז ההשקעה מענק של 25 מיליון שקל להקמת מפעל חטיפים חדש, שבו ייכלל כמובן ייצור החטיף הנמכר ביותר של החברה – במבה. המפעל שיוקם בקריית גת במהלך השנה הקרובה, ייבנה בהשקעה כוללת של 125 מיליון שקל, והוא יחליף את המפעל הנוכחי של החברה בחולון.



על פי ההערכות, במפעל החדש יועסקו כ־170 עובדים, 100 מהם עובדים היום במפעל הנוכחי של החברה בחולון. 26% מהתוצרת מיועדת ליצוא, במטרה ליהנות מהטבות המס המשופרות המיועדות למפעלים המייצאים.



עוד נמסר כי המפעל החדש יצויד "בכל הציוד החדיש - מה שיביא לייעול משמעותי של תהליך הייצור". המפעל ייבנה סמוך למפעל של סלטי צבר במקום. באותו מתחם ישנו גם מפעל המאפים בונז'ור, שנרכש על ידי הקבוצה לפני כעשור.



לאחר השלמת המפעל החדש במהלך השנה הקרובה, כל המפעלים של אוסם ברחבי המדינה – עשרה במספר, יפעלו באזורי הפריפריה. לחברה יש גם שני מפעלים בחו"ל. חברת אסם נשלטת על ידי תאגיד נסטלה הבינלאומי, שמחזיק בכל מניותיה לאחר שהושלם הליך הרכש לפני כשנתיים.



אסם מנוהלת על ידי איציק צאייג, ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש דן פרופר. הקבוצה מעסיקה אלפי עובדים בפריפריה, בין השאר בזכות עידוד ההשקעות והטבות המס. קבוצת נסטלה משמשת כמפיצה העיקרי של מוצריה של אסם במערב אירופה.