שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (ראשון) כי הזוכים בפרס ישראל לתעשייה הם יהודית ויהודה ברוניצקי, מייסדי 'אורמת', שהינה חברה בינלאומית בתחום האנרגיה והחשמל העוסקת, באמצעות חברות בנות, בהקמה ותפעול של תחנות כוח הפועלות על אנרגיה חלופית.



בדבריו אמר השר כי "‏זה סיפור של שואה ותקומה, חדשנות, יזמות ופריצת דרך. ‏הקימו את קבוצת ׳אורמת׳ והפכו אותה לחברה מובילה בעולם באנרגיה גיאוטרמית. הם גם תרמו לחינוך הטכנולוגי ולקידום נשים בישראל. ‏יהודית מהווה מופת למנהיגות נשית". מוקדם יותר היום, הודיע שר החינוך כי  חתן פרס ישראל הראשון בתחום ההייטק הוא מייסד צ׳ק פוינט, גיל שויד.



בנימוקי ועדת הפרס בראשות שלמה דוברת נאמר כי "יהודה ברוניציקי, איש חזון, ממציא, יליד פולין ששרד את השואה וביחד עם רעייתו, דיתה ברוניצקי, מראשוני נשות העסקים והיזמות בישראל, אישה פורצת דרך בתחומה, הקימו ביחד את קבוצת אורמת והפכו אותה לחברה מובילה בעולם באנרגיה גיאוטרמית. עוצמתם טמונה בהתמדה, בדבקות במטרה וברוחב היריעה של עשייתם הכוללת שותפות בהקמת חברות תעשייה טכנולוגיות בולטות כגון: אורבוטק, אורגניקס ואחרות. הם השכילו לחבר בין חזון ליכולת יישום וביצוע במציאות מורכבת ומשתנה, הם חתומים על עשיית פורצת דרך בתעשייה המקומית והעולמית ועל תרומה משמעותית לחינוך הטכנולוגי, לקידום נשים ולחדשנות". 

לפני היוודע על הענקת הפרס לגברת יהודית ברוניצקי, תקפה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) והביעה את אכזבתה מכך שאין דמויות נשיות בין מקבלי הפרסים השנה. "מביש שלא נמצאה ולו אשה אחת ראויה לקבל את פרס ישראל השנה. שורה ארוכה של גברים, רובם אשכנזים. זה מסר מדכא לילדות ונשים צעירות שמחפשות דמויות שהן מופת להצטיינות ותרומה לחברה, ומסר מעודד לתפיסות הפרימיטיביות שמיוצגות ע״י הרב קלנר ודומיו, המטיפים לנחיתותן של נשים", כתבה יחימוביץ' בטוויטר. 

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר: "הזוג ברוניצקי וכמוהם גיל שוייד הם הגיבורים השקטים שהפכו את ישראל למעצמה טכנולוגית בתחומי ההיי-טק והאנרגיה הסולארית. עשרות שנים של התמדה,מקצוענות ןחשיבה מקורית נתנו למדינת ישראל את פאר היצירה. כבוד"