סל של 15 מוצרי מזון בסיסיים ומוצרי טואלטיקה הוזל בשלוש השנים האחרונות בשיעור ממוצע של 25%, כך מראה בדיקה שנעשתה על ידי רשת השקמה רמי לוי לבקשת משרד האוצר. המוצרים שנבחנו כוללים פילה אמנון קפוא, גבינה צהובה ממעדנייה, שמן זית, שמפו, בשר טרי טחון, סכיני גילוח ג'ילט, פסטה ברילה, מי פה ליסטרין, משחת שיניים קולגייט, חטיפי אנרגיה נייצ'רס, אבקת כביסה אריאל, טבלאות שוקולד, אולווייז מגן תחתון, בירה קורונה ועוד.
 

כך, למשל, מחירו של פילה אמנון קפוא שעמד על 39.9 שקל בפברואר 2015 ירד ל־26.9 שקל כיום. גבינה צהובה ירדה מ־42.9 שקל ל־32 שקל. משחת שיניים קולגייט ירדה מ־18.9 שקל ל־12.9 שקל. הסיבה העיקרית להורדות המחירים היא התחרות הגדלה בין רשתות השיווק, במיוחד בתחום המותג הפרטי, הוזלת מחירים יזומה של יצרנים, הפחתות מסים והיטלים ביוזמת משרדי האוצר והכלכלה ופתיחת השווקים לתחרות באמצעות מכסות יבוא למתחרים.


שר האוצר משה כחלון הדגיש כי הוזלות המחירים באו בעקבות מדיניות האוצר להוזלת יוקר המחיה. הוזלות אלה נעשו במקביל לעלייה בשכר שעמדה בארבע השנים האחרונות על 10% וצפויה לגדול השנה ב־3%. כחלון ושר הכלכלה אלי כהן השתתפו אתמול באירוע חנוכת מערכת ממוחשבת של מכון התקנים שנועדה להקל את בדיקות התקינה של יבואנים במעבדות המכון.

רמי לוירמי לוי


המערכת הוכנה בלוח זמנים מואץ ותחל לפעול בסוף החודש כדי לאפשר הקלות ביבוא והאצת פתיחת השווקים לתחרות. השר כהן אמר כי הקמת מערכת המחשוב תסייע בפתיחת השוק לתחרות, בין השאר, באמצעות התאמת התקנים למקובל בעולם.