רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום (רביעי) כי בכוונתה להטיל עיצומים כספיים בסך של כ-30 מיליון שקל על חברת בזק, בשל מה שהגדירה הרשות כניצול לרעה של מעמדה המונופוליסטי של חברת התקשורת, וזאת על מנת לפגוע בתחרות בשוק התקשורת. הרשות הוסיפה עוד כי הפגיעה הייתה בתחרות באספקת שירותי תקשורת. בנוסף לכך, הודיעה הרשות כי בכוונתה להטיל עיצומים כספיים בסך של כ-700 אלף שקל על מנכ"לית החברה, סטלה הנדלר.

ההודעה פורסמה בתום בדיקה שארכה כשנה שבמהלכה נאספו נתונים גם מחברות הסלולר המתחרות כמו פרטנר וסלקום שניסו להשתמש בתשתית ללא הועיל. בבזק דחו את הטענות ואמר שמסקנות הרשות שגויות מיסודן. "בזק הוכיחה שפעילותה התבצעה על פי חוק וסיפקה לחברות התקשורת שירותים בהתאם לתיק השירות" נאמר בתגובה.
מבזק נמסר בתגובה להודעת הרשות כי “לדעת החברה, מסקנות רשות ההגבלים העסקיים בבדיקה המדוברת, שגויות מיסודן. בזק שיתפה פעולה באופן מלא בבדיקת הרשות בעניין, והראתה כי כל פעילותה ופעולותיה התבצעו על פי חוק ובהתאם להוראות משרד התקשורת ותיק השירות לשימוש בתשתיות פיזיות. בזק סיפקה לחברות התקשורת האחרות שירותים בהתאם לתיק השירות, ובאופן זהה לדרך בה היא מתקינה את תשתיותיה שלה עצמה. אנו משוכנעים כי במהלך השימוע נוכיח כי בזק עשתה כל המוטל עליה ואף מעבר לכך במסגרת תיק השירות".

סטלה הנדלר, צילום: אבשלום ששוני
סטלה הנדלר, צילום: אבשלום ששוני


ביטול הרגולציות תמורת סיקור חיובי למשפחת נתניהו
 
כזכור, חברת התקשורת נמצאת בימים אלו במרכז חקירת "תיק 4,000", שם נחשד כי בעלי החברה, איש העסקים שאול אלוביץ', השיג הטבות והקלות ממשרד התקשורת, וזאת בתמורה לסיקור חיובי לראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו באתר החדשות "וואלה". במסגרת הפרשה נעצרה גם המנכ"לית הנדלר ובחקירתה עולה כי שבועיים לפני חשיפת החקירה ומעצרה, ניסתה הנדלר לקדם את המיזוג בין בזק לחברת הלוויין יס שבבעלותה, עסקה אשר הייתה מיטיבה עם אלוביץ' בסכומי עתק. 

לפני שלושה ימים ערכו ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) עימות בין עד המדינה שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר) לבין הנדלר. במהלך העימות, אמר לה פילבר: "ידעת הכל, נפגשתי איתך ועם אלי קמיר גם בשעת לילה מאוחרת בביתו בסביון, והכל בשביל מטרה אחת. העברתי לך מיילים, את החזרת בחזרה, ידעת בדיוק מה נעשה".

הנדלר, שנראה כי חשה אי נוחות במהלך העימות, השיבה: "פעלתי אך ורק לטובת בזק ולא בשום צורה אחרת. עד המדינה לא הרפה והוסיף כי הוא מבחינתו כבר סיפר הכל. "את לא יכולה להתכחש שידעת על מה הפגישות". הנדלר נשארה בגרסתה ואמרה כי זה היה רק לטובת החברה.

מנכ"לית בזק שוחררה בשבוע שעבר ממעצר יחד עם איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בחברה. זאת אחרי שהייתה עצורה במשך 10 ימים. שאול אלוביץ' ויועץ התקשורת ניר חפץ שוחררו מוקדם יותר היום למעצר בית של 10 ימים, בתנאים מגבילים מחמירים של ערבות עצמית על סך 100 אלף שקל, ערבות צד ג' על אותו סכום הפקדה על סך 50 אלף שקל, ו-180 ימים איסור יציאה מהארץ.