מנהל רשות המסים משה אשר מסיים היום (רביעי) את תפקידו אחר חמש שנים. בראיון למעריב הוא אומר: "בארבע השנים האחרונות גבינו 45 מיליארד שקל מעבר לאומדן הראשוני וזה אות כבוד לרשות ולעובדיה. הובלנו התייעלות, השקעות בטכנולוגיה, מיזם של רשות ללא נייר ושיפור תהליכי העבודה. המאבק העיקש בהון השחור בארץ ובחו"ל הוכיח את עצמו. פרויקט גילוי מרצון ושיתוף הפעולה עם רשויות אחרות בעולם נחל הצלחה גדולה".

מה ההצלחה העיקרית שלך בתפקיד?
"בכך ששמתי את ההון השחור במרכז המפה ושהעלמת מסים הפסיקה להיות ספורט לאומי שמתגאים בו. ברור שיש עדין הון שחור אבל הוא הולך ומצטמצם. הנושא עלה למודעות הציבורית, ולהעלמות מתייחסים כים כתופעה שיש להוקיע".

האשימו אותך ברדיפת סלבס כמו בר רפאלי או כוכבי זמרי מזרחי רק מטעמי פרסום והרתעה. 
"נכון שלא נתתי לידוענים מבין מעלימי המס 'הנחות סלב' אבל גם לא סימנו אותם מראש. לא רוצה להזכיר שמות אבל טיפלנו בכל שכבות הנישומים, עשירים כמו עניים, טייקונים כמו בעלי עסקים קטנים ללא הבדל מעמד. לא קיפחנו אף אחד ולכולם התייחסנו בצורה שוויונית".
האם הופעלו עליך לחצים מפוליטיקאים או קיבלת איומים מנישומים?
"ממש לא. אלי אישית לא הגיע שום איום לא מהדרג הפוליטי ולא משום גורם אחר. כאמור טיפלנו בכולם בצורה שוויונית ללא מורא וללא משום פנים. לגבי אחרים שקיבלו איומים - לא ידוע לי".
הסודיות הבנקאית הלכה לאיבוד. בגלל המלחמה בהון השחור הבנקים מדווחים על לקוחות ללא מגבלה.
 "הסודיות הבנקאית בכל העולם וגם בישראל למעשה התמעטה ולמעשה נעלמה כמעט לגמרי בגלל החוק לאיסור הלבנת הון והוספת עבירות מס חמורות כעבירות מקור. הסודיות נשברה בשוויץ כשהבנקים הואשמו על ידי האמריקאים בסיוע להעלמת מס. הבנקים הפנימו את המסרים החד משמעיים שהם קיבלו ולאחר שיחות מאוד נוקבות שהיו לי עם הפיקוח על הבנקים הגישה שונתה. גם המערכת הבנקאית נרתמה לאתר חשבונות חשודים, לדווח עליהם ולחשוף את החשדות להעלמות מס".
מה התחנה הבאה שלך?
 "לכל אלה שפנו אלי בהצעות עבודה המלצתי לדבר אתי אחרי הפסח אחרי כשאפרוש. אני עדין לא יודע לאן אני הולך. אבחן את כל הכיוונים כולל במגזר העסקי ובעולם העסקים".