במסגרת שיתוף הפעולה מפותחת בימים אלה טכנולוגיה מהפכנית מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת הפעלת עגורן באתר בנייה בצורה יעילה ובטוחה
במסגרת BuildUp, תכנית החדשנות של שיכון ובינוי, חברת הבת סולל בונה וחברת הסטארטאפ 'IntSite' הודיעו כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו מפותחת בימים אלה טכנולוגיה מהפכנית מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת הפעלת עגורן באתר בנייה בצורה יעילה ובטוחה בטכנולוגיה אשר משנה את תפיסת הפעלת כלי זה.
התכנית עצמה, שהושקה בשנת 2015, מתמקדת באיתור זיהוי ויישום של חדשנות בתכנון, בתהליכי העבודה, במוצרים ובתקשורת עם לקוחות, בשלושה תחומים מרכזיים: אנרגיה ומים, תשתיות, ומבנים. במסגרת הסכם זה תקצה שיכון בינוי-סולל בונה בשנים הקרובות משאבים לטובת הפיתוח, זאת על מנת לשמור על היתרון התחרותי בשוק המקומי ואף להגדיל את הפעילות האסטרטגית-גלובאלית של הקבוצה.

שלומי אסרף, סמנכ"ל פיתוח עסקי בסולל בונה אמר לאחר החתימה כי "אנו שמחים לייצר שיתוף פעולה ייחודי עם IntSite שהתאפשר בזכות BuildUp, תכנית החדשנות של שיכון ובינוי, ובמסגרתו יוקצו בסולל בונה משאבים רבים בשנים הקרובות לפיתוח חדשני של הפעלת כלים אוטונומיים באתרי בנייה לטובת שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך בפרויקטים שלנו ובתחום כולו".
צח רם-און, מנכ"ל IntSite הוסיף: "אנו מברכים וגאים בשיתוף הפעולה שנרקם במסגרת BuildUp. סולל בונה היא חברת תשתיות חלוצה בתחום החדשנות בבנייה וחתימת הסכם זה עם IntSite היא רק דוגמה לכך. יחד עם שותפתנו החדשה, אנו בטוחים כי הפעלת כלים אוטונומיים באתרי בנייה הוא חזון בר מימוש, ושואפים להיות החברה המובילה בעולם שתחדיר טכנולוגיה זו לתעשיית הבנייה והציוד".
IntSite הוקמה בשנת 2017 על-ידי צח ומור רם-און, מהנדס בניין ומהנדס אווירונאוטיקה, בוגרי הטכניון. החברה נמצאת במהלך סבב ה-Seed.