למרות ההפגנות והמהומות המתקיימות בגבול רצועת עזה בשבועות האחרונים, הממשלה, משרד הכלכלה ורשות החדשנות מקימים בימים אלו מרכז היי טק חדש, שיהווה חממה טכנולוגית בגבול הרצועה. אירוע הפתיחה של המרכז יתקיים מחר, יום רביעי, בקיבוץ שער הנגב, במסגרתו תתקיים חשיפה של סטרטאפיסטים צעירים, רובם תושבי האזור, שפיתחו מיזמים המתאימים להשקעה בתחומי תוכנה, אלקטרוניקה, תעשייה, רובוטיקה, חקלאות וביוטכנולוגיה.
באירוע הפתיחה עתידים להשתתף נציגי קיבוצים ומפעלים, מנהלי חברות בתחום ההייטק, ראשי קרנות הון ובכירים ברשות החדשנות. המרכז מוקם על ידי החממה הטכנולוגית SouthUp, שכנראה אף תנהל אותה, והוא מתוכנן להכיל כ- 28 חברות סטארט אפ ישראליות. חברות אלו, שנמצאות בשלב התפתחות ראשוני, ייהנו ממענקים מוגדלים של רשות החדשנות, מענקים שבדרך כלל ניתנים לסטרטאפים בפריפריה. כמו כן, החברות יקבלו סיוע ממשלתי להעסקת עובדים בפריפריה. 
החממה היא מיזם המשותף לאיגוד התעשייה הקיבוצית, קרן יק"א, מכללת ספיר, קיבוצי הנגב המערבי, משקי הנגב, הפדרציה היהודית, מועצה אזורית שער הנגב, קרן המשתלה של התנועה הקיבוצית, תורמים פרטיים מסאן דייגו ועוד. אופיר ליבשטיין, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, השותף בקידום המיזם, אמר כי "דווקא על רקע האירועים הקשים אנו גאים לחנוך את מרכז ההיי טק שיהווה תשתית להקמת חברות חדשות, ולפיתוח מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי הנגב המערבי. אנו מאמינים שיבוא יום, גם אם הוא נראה כרגע מאוד רחוק, ששכנינו הפלסטינים יבואו ויעבדו איתנו על מיזמי הייטק חדשים".