אנו חיים בתקופה שבה נדמה כי בני הנוער מעודכנים בכל נושא שרק ניתן להעלות על הדעת, ולכן יכול להיות שההורים כיום משוכנעים שילדיהם מבינים גם בעניינים פיננסיים. ייתכן שזו הסיבה שכרבע מההורים (24%) מעולם לא שוחחו עם ילדיהם על חינוך פיננסי וכלכלה אישית. כך עולה מסקר של "גול בגרויות", החברה הגדולה בישראל ללימודים מקוונים, שנעשה באמצעות מכון רפי סמית. עם זאת, נראה שרוב ההורים דווקא טורחים לדבר עם ילדיהם על הנושא המשמעותי לעתידם.
 
מממצאי הסקר עולה ש־76% מההורים שוחחו עם ילדיהם על נושאים כלכליים: 58% מהם דיברו על חשיבותן של תוכניות חיסכון, 32% על משמעת פיננסית, 24% בנושאים אחרים מתחום החינוך הפיננסי ו־18% על משמעות הריבית. עוד עולה מהסקר כי 61% מהאמהות בישראל ניהלו שיחות עם ילדיהן בנושא חיסכון לעומת רק 55% מהאבות. 
 
לעומת זאת עולה כי 36% מהאבות ניהלו שיחות על אודות משמעת פיננסית עם ילדיהם לעומת 28% מהאמהות, ו־17% מהאמהות ומהאבות גם יחד שוחחו עם ילדיהם בקשר לריביות. על פי הסקר, גם המיקום הגיאוגרפי משליך על המודעות לנושא - 81% מההורים המתגוררים באזור השרון משוחחים על חינוך פיננסי עם ילדיהם, אחריהם באים 79% מהורי ירושלים, לאחר מכן הורים המתגוררים בחיפה  - בשיעור של 77% מהם, הורי הדרום  בשיעור של 75% ואילו הורים מתל אביב - רק 70%.


יוחאי טוויג, מנכ"ל "גול בגרויות", אומר כי נושא החינוך הפיננסי קריטי ללימוד כבר בגיל צעיר: "קיים צורך משמעותי שילדים ידעו בגיל צעיר את המשמעות של חיסכון והלוואה. כדי לגדל דור של מבוגרים אחראים לכספם יש צורך שכבר מגיל ילדות יבינו בני הנוער את ההשלכות של שימוש בכסף ובזבוזו, על מנת להקנות להם הרגלים שיהפכו לכלים הטבעיים והנכונים עבורם בהמשך חייהם".