למרות הידיעות על ירידה בקצב הקמת מפעלים חדשים והעברת קווי ייצור לחו"ל, העובדות בשטח מוכיחות אחרת והדבר נכון גם לגבי דרום הארץ וגם לגבי איזור הצפון. ל"מעריב־השבוע" נודע כי חברת הביוטכנולוגיה ליפוג'ן השקיעה בהדרגה סכום של 10 מיליון דולר בהקמת מפעל חדש באזור התעשייה משגב בגליל.



המיזם התחיל לפעול כחממה טכנולוגית, ואולם לנוכח ההצלחה העסקית בפיתוח מוצר הדגל הוחלט על הקמת מפעל שיועסקו בו בשלב הראשון 15 עובדים. מדובר בחברה פרטית שאינה נסחרת בבורסה ואשר נשלטת על ידי אילן פרי, דוד רוטנברג ושרה עמיר. עיקר התוצרת של המפעל מיועדת ליצוא, בהנחה ששם נמצא הפוטנציאל העסקי הגדול ביותר.



יחד עם זאת, מוצרי הפארמה ישווקו גם בישראל באמצעות חברת פרימדיק, הנשלטת על ידי רינה פרי, שקיבלה לצורך העניין את הזיכיון. יזמי המפעל מפתחים כבר יותר מ־25 שנה מוצרים מבוססי מדע לשיפור תפקוד המוח. לאחרונה פותחה על ידי המדענים פרופ' מאיר שינצקי וד"ר אבנר שיינפלד, בשיתוף חוקרים ממכון ויצמן, נוסחה ייחודית לנשים הסובלות מהתסמונת ההורמונלית PMS.



הפורמולה אפקטיבית ל־20% מהנשים בארץ ובעולם הסובלות מתסמינים הורמונליים המאופיינים בסימפטומים גופניים, נפשיים, קוגניטיביים וחברתיים. היא מסייעת במיוחד לשיפור תפקודי מוח ולניהול מצבי לחץ בצורה טובה יותר. ההשקעה בחברה החדשה זכתה לכל תמריצי המס שמקובל להעניק באמצעות מרכז ההשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה.