עסקת ענק בעולם האופנה הישראלי: חברת קסטרו רכשה את קבוצת האופנה הכוללת את רשת הודיס, קרולינה למקה, כך הודיעה היום (שני) "קסטרו" לבורסה לניירות ערך. שווי העסקה הוא 300 מליון שקלים והיא הגדולה ביותר בתולדות תעשיית האופנה המקומית. בשנת 2017 עמד המחזור המשותף של הקבוצה המאוחדת על 1.8 מיליארד שקלים ועל פי הערכות כלכליות, השווי של הקבוצה - הגדולה ביותר בעולם האופנה הישראלי - יעמוד על בין מיליארד ל-1.3 מיליארד שקלים. 

גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, אמר כי לאחר העסקה תחזיק משפחת קסטרו – רוטר כ-45%, שותפי קבוצת הודיס על מותגיה, בראשותו של יוסי גביזון, יחזיקו בכ-38% והציבור כ-17%. בין בעלי המניות של הודיס נמצאת הדוגמנית בר רפאלי, המחזיקה באחוז אחד ממניותיה. רפאלי היא גם הפרזנטורית של מותגי הודיס וקרולינה למקה.
 
לדברי רוטר, "פורטפוליו הקבוצה לאחר העסקה יכלול את מותגי האופנה החזקים ואהובים ביותר בישראל, המהווים מנועי צמיחה משמעותיים בשוק האופנה הישראלי. אלה חברות רווחיות, רובן בעלות המותגים עצמם, חברות ומותגים איכותיים, עם מנועי צמיחה עתידיים. העסקה יוצרת עבור כל הצדדים אפשרויות רבות יותר לסינרגיה והתייעלות בצדדים הלוגיסטיים, במחשוב, בתפעול ובסורסינג, כמו גם בנושא ביזור של סיכונים ואיחוד ידע ויכולות".

"מועצת המנהלים של קסטרו החליטה לרכוש את כל המניות בקבוצת הודיס ולהחזיק ב-100% ממותגי הקבוצה, בעסקת החלפת מניות. זאת כשנתיים לאחר שקסטרו רכשה כ- 26 ממניות קבוצת מותגי האופנה האהובים של הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, אקססורייז וטופ-טן ו-50 ממותג האופנה המצליח אורבניקה. לאור יחסי האמון שנרקמו במהלך תקופה זו הוחלט להעמיק את השותפות אף מעבר למה שתוכנן בהתחלה". 

יוסי גביזון, העומד בראשה של קבוצת הודיס, אמר כי "אנו מתרגשים מהשלמת העסקה עם שותפינו בקסטרו. המהלך מהווה עבורנו הבעת אמון של דירקטוריון והנהלת קסטרו בקבוצת הודיס והבעת אמון רב שלנו בהעמקת השותפות עם קסטרו. אנו גאים להיות חלק מהקבוצה המובילה את האופנה בישראל ומאמינים בתחום הקמעונאות ובצמיחת המשק הישראלי".