שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ותעשיין בתחום הברזל, חשוד כי יחד עם אחיו יריב העלימו השניים הכנסה בסך מיליון וחצי שקלים בשנת 2014. מחקירת מס הכנסה ברשות המסים עלה חשד לפיו ברוש, יחד עם אחיו כאמור, זייף מסמך אותו הגישו לרשות מס הכנסה במטרה להתחמק מתשלום מס על רווחי החברה בשיעור הנאמד על 1.5 מיליון שקלים.



במהלך חקירתם התברר כי בדוח שהגישו ב-2014 עשו לכאורה השניים שימוש במסמך שהונפק על ידי רשות המסים, אך ורק שנה לאחר מכן, דיווחו כי החברה שבבעלותם הנה חברה פרטית הזכאית, לכאורה, להקלה במס.



בעקבות הפרטים שעלו בחקירה עלה חשד לפיו האחים ברוש זייפו את המסמך, שנכון לשנת 2014 כאמור, לא היה קיים כלל, ועשו בו שימוש לרעה במטרה להתחמק מתשלום מס.



לאחר מעצרו של ברוש אתמול, הבוקר הוא שוחרר בתנאים מגבילים, כאשר במקביל חקירתו של אחיו נמשכת. כמו כן, נענה השופט לבקשת מעצר נוספת (שחרור בתנאים מגבילים), כנגד רואה החשבון מיכאל בר לבב בחשד לסיוע לאחים בביצוע העבירה.



בר לב נו רואה חשבון ותיק, ובעלים משותף של משרד רואה החשבון טננבאום, בר לבב ושות'. על פי החשד סייע החשוד לאחים שרגא ויריב ברוש, להתחמק מתשלום מס בגובה של למעלה מ-1.5 מיליון שקלים, בעת שעזר להם לערוך מסמך כוזב אשר נשלח לרשויות המס.



יש לציין כי האחים ברוש הנם תעשיינים ותיקים. שני החשודים משמשים כבר למעלה מ-20 שנה בתפקידים ציבוריים בכירים. כיום משמש שרגא ברוש כנשיא התאחדות התעשיינים, אחד הגופים המשפיעים ביותר על עיצוב המשק במדינת ישראל. אחיו יריב משמש כיום כיו"ר איגוד המתכות. 



מטעמו של שרגא ברוש נמסר: "מר ברוש הופתע מהחקירה העוסקת בנושא מאד נקודתי ומצומצם. זו הפעם הראשונה שנחקר בהקשר כלשהו לאחר עשרות שנים של פעילות עסקית וציבורית ענפה. מר ברוש כמובן משתף פעולה ומשוכנע שתוך זמן קצר ככל שניתן העניין יהיה מאחוריו".