ענף ההיי טק הישראלי נחשב לקטר של המשק הישראלי, אולם סקירה של חברת סיכוני האשראי COFACE, אחת החברות הגדולות בתחומה בעולם, סבורה שהענף המצליח, או לפחות ענף ה-IT מהווה סיכון מסוים עבור יצואנים בעולם. החברה פרסמה את מפת הסיכונים העולמית, הכוללת מיפוי של מדינות מהן או מענפים מסוימים בתוכן היצואנים חייבים לחשוש. הערכות אלו נכונות לקראת המחצית השנייה של שנת 2018.

מעמדה של ישראל מוצק, כיוון שרמת הסיכון של ישראל נמוכה באופן כללי ועומדת על A2. הדירוג של המדינה הנמצאת במצב הטוב ביותר הוא 1, ושל החלשה והמסוכנת ביותר הוא 8. עם זאת, מספר ענפים מוגדרים כבעלי סיכון גבוה, כולל טקסטיל והלבשה, ענפי הבניה, ותקשורת ה-IT .
 
COFACE מגדיר את המשק הישראלי כחזק והוא מציין שמדובר במשק חזק בעל כוח עבודה מיומן, שנהנה מיציבות פוליטית, תמיכה חזקה מארה"ב ומאגרי גז טבעי גדולים.

במקביל לדירוג הגבוה של ישראל, החברה העלתה את רמת הסיכון של הייצואנים הישראלים לשורה של מדינות, ובכללן ארגנטינה, איטליה, הודו וטורקיה. על פי נתוני הלמ"ס, היקף הייצוא הישראלי למדינות הללו עמד בשנת 2017 על כ-3.4 מיליארד דולר - כ-7.5% מכלל הייצוא הישראלי. עוד עולה מהנתונים, כי במהלך ארבעת החודשים הראשונים של 2018, היקף הייצוא למדינות הללו זינק בשיעור של 12%-60%.