כבר למעלה ממאה ימים סובלים תושבי הדרום, בעיקר יישובי עוטף עזה, מגל טרור בלתי פוסק. מבדיקה שערכה מחלקת המחקר של חברת הנדל"ן "שניר" עולה כי באזורים מסוימים בדרום הארץ, פעולות הטרור גרמו לירידה של כ-20 אחוז במספר העסקאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר, המתמחה בשיווק נדל"ן בארץ ובחו"ל סיפר היום (ראשון) למעריב און ליין, כי הוא "מייעץ לתושבי הדרום לשמור על סבלנות ואמונה. אין ספק שהאווירה בעת הנוכחית היא ורק היא שמשפיעה על שוק הנדל"ן" .



לדבריו, "במשך ארבע שנים, לאחר סיום מבצע צוק איתן, הדרום ויישובי העוטף נהנו מפריחה נדל"נית חסרת תקדים לאור השקט שהשתרר באזור. בעלי הנכסים שמתקשים כרגע למכור את נכסיהם צריכים לזכור שהגל הוא חולף ומה שהיום קשה יותר למכור בעתיד יימכר במהירות שהשקט יחזור לאזור".



הוא הסביר גם כי "גל הטרור הנוכחי רובו ככולו מופנה לעבר יישובי העוטף המצטיינים בשירותי קהילה נהדרים, ומושכים תושבים רבים מאזור המרכז המבקשים לגור באווירה קהילתית זו. במידה ויוכח שהחיבור הקהילתי לא נפגע בתקופה זו, אלא הולך ומתחזק, לא מן הנמנע שעם חזרת השקט יירשם גידול בביקוש לנדל"ן באזור".