תופעת ה־Co־Living היא מגמה מתפתחת בעולם. מגורים משותפים בערים גדולות החלו להתפתח במודל קהילתי של Co-Housing במדינות סקנדינביה מאז שנות ה־70. במודל זה, קבוצות של תושבים חברו לקנות ולנהל יחדיו נדל"ן בעל מאפיינים שיתופיים וקהילתיים. על רקע זה, בצוות החדשנות בעיריית ירושלים החליטו לעשות לטרנד ה־Co-Living עלייה לישראל.
 
ב־30 ביולי תקים עיריית ירושלים, בסיוע משרד הבינוי והשיכון, הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מוריה, דירה לדוגמה במיקום מרכזי והומה אדם בירושלים, כיכר ספרא. גודלה של הדירה לדוגמה הוא 25 מ"ר בלבד, והיא תדמה דירה בפרויקט עתידי.
 
הקמת הדירה בכיכר ספרא היא חלק ממהלך של עיריית ירושלים לקדם את הדיור לצעירים. במטרה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, תקיים עיריית ירושלים כנס מקצועי בנושא Co־living בהשתתפות מיטב המומחים בתחום הנדל"ן, ענף הקבלנות, אדריכלים ומומחי כלכלה שיתופית ועוד.
 

השינוי באורח החיים המודרני מביא למעבר ממודל התפיסה הקהילתית־משפחתית, אל מודלים עסקיים־צרכניים המתאימים לדור ההולך וגדל של הצעירים היצרנים שמחפשים שירותי דיור. "ירושלים פורצת דרך בארץ עם צורת מגורים חדשה ושיתופית מחוץ לקופסה, תרתי משמע", אומר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.