הפתרון למצוקה הכלכלית בעוטף עזה?המתיחות הביטחונית המתמשכת בדרום הארץ נותנת את אותותיה גם בקרב העסקים בעוטף עזה. סבב ההסלמה הנוכחי הוביל את התאגדות העסקים בישראל לצאת בקמפיין הד-סטארט לגיוס תרומות עבור הקמת אתר סחר, שיכיל בתוכו את כל בתי העסק מעוטף עזה ואשקלון, ויאפשר לציבור מכל רחבי הארץ והעולם לרכוש מוצרים ושרותים באמצעותו. זאת, במטרה להרחיב את פעילותם העסקית של בתי עסק אלה.



מטרת הקמפיין היא להקים אתר סחר בדומה ל"אמזון", הכולל מנוע חיפוש בו בתי עסק הפועלים בעוטף עזה מתחום ההסעדה, תיירות, בילוי ופנאי, אופנה וקמעונות. בנוסף, יהיו כלולים במנוע החיפוש גם עסקים יצרניים קטנים ובינוניים. יעד גיוס התרומות של הקמפיין עומד על 100 אלף שקלים, כאשר סכום התרומה יזכה את התורם בהטבה לרכישת מוצרים באתר בסכום זהה.



אחד מאותם בעלי עסקים הוא אמנון עוזיהו, בעל צימרים מחבל הבשור. "אין ביטולי הזמנות כי אין אפילו טלפונים להזמנות", הוא מגלה. "לא היו הזמנות מעל 100 ימים. השנה לא היו הזמנות גם לחודשי הקיץ, כי הפחד להגיע הוא עצום. הקיץ הלך ואין הכנסות".



"אחד היתרונות המרכזיים שלנו, הישראלים, הוא היכולת לסייע למגזרים במצוקה", אומרת דיקלה אבוטבול, יו"ר התאגדות העסקים. "המציאות בדרום הארץ בשנים האחרונות ריסקה אלפי בתי עסק והותירה משפחות בחובות אדירים, מבלי שהמדינה מסייעת להם. אני משוכנעת שאתר הסחר החדש יסייע למגזר זה להרחיב את פעילותו העסקית ולמכור לציבור את מוצריו. אני קוראת לאזרחים להירתם ולתרום לטובת עסקים אלה, המהווים נדבך מרכזי בהנעת הכלכלה הישראלית".



אתר האינטרנט למעוניינים לתרום