הסכסוך בין עובדי לאומי קארד להנהלת בנק לאומי בנוגע למכירת החברה קופץ מדרגה. ל”מעריב־השבוע” הגיע תוכנו של מכתב ששוגר אתמול לשר האוצר משה כחלון ולמפקחת על הבנקים חדוה בר, והמבקש מהם להתערב ולנקוט צעדים מעשיים.
עזריאלי ובנק לאומי מכרו לאחרונה את לאומי קארד לקרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס בתמורה ל־2.5 מיליארד שקל. מיליארד שקל מתמורת העסקה ישולמו במועד השלמת העסקה, 342 מיליון שקל בתום שנה ו־1.1 מיליארד שקל בתוך שנתיים. קבוצת הראל תממן 850 מיליון שקל מהעסקה. המכתב נשלח בהמלצת ירון זליכה היועץ לוועד העובדים, ושנחשב למקורב הן לשר האוצר הן למזכ”ל ההסתדרות אבי ניסנקורן. על רקע ההתפתחויות האחרונות המליץ זליכה לעובדים להחריף את הטון במאבק. לפיכך מאות מעובדי לאומי קארד יפגינו הבוקר ב־9:30 מול משרדי ההנהלה בבני ברק.
“זה שבועיים עובדי לאומי קארד נמצאים בשביתות מדודות ואחראיות, שנועדו לסמן להנהלה שתשב למו”מ כנה ואמתי כדי להגיע להסכם קיבוצי חדש”, כתבה יו”ר הוועד רעות פבלוביץ’, לכחלון ולבר. “ההנהלה ממשיכה להתעלם מדרישות העובדים ומנסה לפגוע בעבודה המאורגנת בלאומי קארד. אני פונה אליכם ערב מכירת השליטה בחברת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס ולפני שיהיה מאוחר מדי. על פניו מדובר בשינוי היסטורי שאמור להביא להגברת התחרותיות, אף על פי שהמערכת הבנקאית, לרבות בנק לאומי, סוללים לעצמם דרכים עוקפות לרפורמה. בתהליך נשכחו העובדים, ואנחנו כאן כדי להזכיר שבלעדינו כל זה לא היה קורה וגם לא יקרה. הצעד ההיסטורי עלול להפוך למלחמה מיותרת ולמאבק חסר תקדים שילווה בטעם רע. ההנהלה אינה מנסה לנהל אתנו שיח אמיתי”.

 בהמשך המכתב כותבת פבלוביץ’: “לאומי קארד הפכה מחברה מתפקדת וחיונית לחברה בסטגנציה, שכל מה שמעניין אותה ואת בנק לאומי הוא משיכת דיבידנדים. הבעלים היוצא והבעלים הנכנס חולבים את החברה, אלא שבלעדינו אין עוגה. אם לא נגיע להסכם, לא נאפשר כניסה של הבעלים והמהלך ילווה בשביתות מלאות והפסקת הפעילות”, הוסיפה יו”ר הוועד. “כפי שמצאתם לנכון (כחלון וחדוה בר) להוביל את הפרדת החברה מבנק לאומי באחריות רבה, כך אנו מצפים מכם כעת לפקח על ההיבט של המשך התפקוד השוטף של החברה, שכן בימים הקרובים זו עלולה להיות משותקת עד להודעה חדשה”.
בסיום הפנייה של ועד עובדי לאומי קארד נכתב כי הוא מצפה מכחלון ומבר “להקפיא את חלוקת הדיבידנדים עד שתתבהר התמונה בדבר היכולת של החברה לעמוד בהתחייבויותיה. לחלופין, לחייב את החברה להציג התחייבות בכתב למסגרת התקציבית להסכם הקיבוצי ולמענק המכירה”. דרישה נוספת היא שבנק ישראל יאסור על בנק לאומי לקבל דיבידנדים ויקפיא את המהלך “עד שנוודא שעוד לפני כניסת הבעלים החדשים תחתום החברה על הסכם קיבוצי שבמסגרתו נעגן את הביטחון התעסוקתי שלנו לשנים הקרובות”.
רעות פבלוביץ’ מסרה בתגובה ל”מעריב־השבוע": “ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים לפני ארבעה חודשים ואנו נמצאים בימים אלו במו”מ להסכם קיבוצי חדש. לצערנו, הנהלת החברה מתנהלת בחוסר תום לב ובהתעלמות מזכויות העובדים. לאומי קארד נמכרה ב־30% מעל השווי שלה בזכות העובדים, ומגיע לנו שיתייחסו אלינו בצורה ראויה”. 
מלאומי קארד נמסר: “ההסכם הקיבוצי הסתיים לפני כשלושה חודשים. ההנהלה ונציגי הוועד מנהלים משא ומתן אינטנסיבי לסגירת הפערים בגיבוש הסכם חדש. אנחנו מקווים שנגיע להסכמות לשביעות רצון הצדדים כדי לשמור על רווחת העובדים ויציבות החברה”.