בית המשפט החליט היום (רביעי) שלא לקבל את ערעורו של נוחי דנקנר בעקבות העבירות הכלכליות שביצע בהרצת מניות והאריך את עונשו לשלוש שנות מאסר. מדובר בהחלטה תקדימית שמציבה תמרור אזהרה ברור לבעלי בתי השקעות בשוק הישראלי. ירון זליכה, ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו ולשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, התפעל מהחלטת בית המשפט. "ההחלטה הצליחה להפתיע אותי. בדרך כלל בית המשפט העליון מקל על גדולים וחזקים והנה והוא מפתיע לטובה ומציב גבול לכל תעלול. לדנקנר יש תרומה חיובים גדולה לשוק ההון הישראלי. בזכות התעלולים שלו הוא הצליח להשיג לייצר סדר חדש בשוק שהוביל לממשל תאגידי נשכני יותר".
על הרצת המניות שביצע דנקנר, סיפר: "דנקנר מינף את עצמו לדעת והסתיר את רווחי ההון שלו שהלך ונשחק כך שהחברות שהחזיק בהן עמדו לפשוט רגל. כדי שלא ינטשו אותו הוא ביצע רכישות מלאכותיות, גרם למניה לעלות וגייס כסף. הביקושים היו זמניים ולכן גם המניה בסופו של דבר ירדה".
"קבוצת IDB הצליחה לשלוט על נתחים גדולים של שוק ההון הישראלי, מי שרב עם נוחי דנקנר היה מוקצה. מי שביקר אותו לא יכול היה להשתתף בחגיגת ההנפקות. הוא הילך אימים על הפקידים והרגולטורים. בשנת 2010 נתתי חוות דעת כנגד אחד המהלכים של IDB והרשות לניירות ערך גיבתה אותו. מזלנו שבית המשפט לא עבד אצלו. לעבריינות כלכלית יש מחיר. זה דבר שקרה בשנים האחרונות וזה הרבה בזכותו של דנקנר. התעלולים הללו נחשפים ונעצרים כעת, לפני כמה שנים לא היינו מעזים לעצור אותם. השוק השתנה אך זה לא אומר שהבעיה נפתרה. לכל וירוס צומח אנטי וירוס".



כאמור, בית המשפט קבע כי דנקנר ירצה שלוש שנות מאסר על חלקו בפרשת הרצת המניות של איי.די.בי, זאת במסגרת הכרעת הדין בערעור שהגיש דנקנר על הרשעתו וגזר דינו, ובערעור המדינה על קולת העונש. עונשו של איתי שטרום, שהורשע גם הוא בפרשה, הוחמר משנה לשנתיים. את ההודעה על ההחלטה בעניינו שמע דנקנר, למרבה ההפתעה, מתחקירנית תכניתו של רפי רשף, זאת בעקבות תקלה במערכת בתי המשפט שעיכבה את העברת ההחלטה אליו.  
 
דנקנר הועמד לדין זמן קצר לאחר המחאה החברתית, כשהאווירה הציבורית נגד הטייקונים הייתה קשה. לפני ארבע שנים הוא איבד את השליטה בקונצרן לטובת איש העסקים אדוארדו אלשטיין. בד בבד, הוא חתם על הסדר חוב עם הבנקים בהיקף של 500 מיליון שקל. מאז פרש דנקנר מקדמת הבמה הציבורית והוא פועל בזירה הפרטית. הוא יוזם ומקדם עסקים עם גורמים במזרח הרחוק ובסין. זיכויו יגדיל את סיכוייו לחזור לקדמת הבמה.