הנהלת הבנק הבינלאומי הודיעה היום (חמישי) על כוונתה למזג את בנק אוצר החייל בבעלות מלאה של הבנק הבינלאומי לתוך הבנק. המיזוג יתרחש, לכל המוקדם ב-31 לדצמבר השנה. מהנהלת הבנק נמסר למעריב און ליין, כי "המיזוג מיועד להביא להתייעלות. אנחנו נשמור על המותג "אוצר החייל" ולפי כך לא נפגע במערך הסניפים והמועסקים בה. ההתייעלות תבוא לידי ביטוי בצמצם ההנהלה.



עובדי בנק אוצר החייל, לעומת זאת, מתנגדים נחרצות למהלך. אחד מראשי הוועד אמר למעריב און ליין כי "אנחנו רוצים לשמור על עצמאות הבנק היינו מוכנים להקריב הרבה למטרה זו הצענו להנהלה התייעלות ואפילו פיטורים של כ-20% מכוח העבודה של הבנק". העובדים מתרעמים על כך שלטענתם שבעלי המניות, קרי הבנק הבינלאומי, מנע הסכמים לגבי תוספות שכר ולגבי קידום עובדים. בוועד שוקלים "לנקוט בכל הצעדים הדרושים כגון עיצומים שונים הכוללים גם השבתה", נודע למעריב. בהודעה שהוועד הוציא נאמר בין השאר " אנו לא נפסיק לפעול לשמירה על זכויות העובדים והלקוחות, ולא ניתן לבעלי אינטרס לפגוע בבית שלנו. אנו נמשיך במאבקנו למניעת המיזוג ולא נהסס לפעול בכל באמצעים העומדים לרשותנו כדי למנוע את המיזוג".



אין זה פעם הראשונה שהבנק הבינלאומי ממזג לתוכו בנקים שהיו בבעלותו. בשנת 2015, אוחדו לתוך הבינלאומי בנק פועלי אגודת ישראל, ובנק U תוך שהם שומרים על המותגים באמצעות הסניפים - הראשון כבנק חרדי והשני כבנק אשר עוסק בבנקאות פרטית.