אקזיט ישראלי נוסף: חברת מזור רובוטיקה הישראלית תירכש על ידי ענקית הטכנולוגיה הרפואית מדטרוניק בעסקת ענק בהיקף של 1.6 מיליארד דולר. החברה הישראלית, המנוהלת על ידי המנכ"ל אורי הדומי, מתמחה במכשור רפואי ויצרנית מערכת הנחייה רובוטית לניתוחי עמוד השדרה.
מדטרוניק תשלם 58.50 דולר עבור מניה. מדובר בפרמיה של 11 אחוזים מעל שווי המניה בניו יורק אתמול, אך מתחת לשיא אליו הגיעה המניה בחודש מרץ האחרון. לאחר ניכוי ההשקעות של מדטרוניק בחברה עד כה, היא צפויה לשלם כ-1.3 מיליארד דולר. גולדמן סאקס ייעצו למדטרוניק בעסקה.

מזור רובוטיקה נוסדה ב-2001 והינה חלוצה בטכנולוגיית הנחיה רובוטית לשימוש בניתוחי עמוד שדרה. החברה נחשבת, מכל היבט, למובילה עולמית בשוק זה. ב-2011 החברה השיקה את מערכת הרנסנס וב-2016 השיקה את מערכת הדור הבא ה-MazorX. נכון להיום, יותר מ-200 מערכות של מזור משמשות בארבע יבשות ובאמצעותן הוצבו יותר מ-250 אלף שתלים ב-40 אלף ניתוחים אשר הפכו את ניתוחי עמוד השדרה בפולשנות מזערית לסטנדרט בבתי חולים רבים. טכנולוגיית הליבה של מזור זכתה ביותר מ-15 אישורים מצד מנהל התרופות האמריקאי (FDA) ונעשה בה שימוש ביותר מ-60 מחקרים שפורסמו, והיא מובילה את שוק הרובוטיקה לעמוד השדרה. מזור מחזיקה ביותר מ-50 פטנטים בעולם.   
 
"אנחנו מאמינים שניתוחים מונחי רובוט הם העתיד של ניתוחי עמוד השדרה, ומספקים למנתחים יכולת יותר מדויקת, הדירה ומבוקרת לביצוע ניתוחים מורכבים. מדטרוניק מחויבת להאיץ את אימוץ ניתוחים מונחי רובוט ולהפוך את רפואת הגב דרך פתרונות פרוצדורליים שמשלבים שתלים, חומרים ביולוגיים וטכנולוגיות מעצימות יכולת", אמר ג'ף מרתה, סגן נשיא בכיר ונשיא קבוצת הרפואה המשקמת במדטרוניק. "הרכישה של מזור מוסיפה את יכולות ההנחיה הרובוטית להיצע המוצרים והשירותים המתרחב שלנו של טכנולוגיות מעצימות יכולת. מדטרוניק מתכוונת להמשיך את מורשתה של מזור לחדשנות בניתוחים מונחי רובוט על-ידי טיפוח מרכז החברה וצוות העובדים בישראל כבסיס לצמיחה עתידית". 

עסקה זו נשענת על היחסים שנרקמו בין החברות לאחר חתימת ההסכמים העסקיים בין החברות בחודש מאי 2016 שכללו הסכם אסטרטגי רב-שלבי והסכם להשקעה הונית במזור. באוגוסט 2017, מדטרוניק הרחיבה וחיזקה את שיתוף הפעולה המקורי כשעברה לשמש כמפיצה עולמית בלעדית של מערכות Mazor X, דבר שהוביל להתקנתן בהצלחה והכנסה לשימוש קליני של יותר מ-80 מערכות Mazor X מאז השקתה. עם הודעתה היום על המיזוג בין שתי החברות, מדטרוניק חותרת להאצת קידומן ואימוצן של מערכות הנחיה רובוטית בניתוחי עמוד שדרה לטובת המטופלים, המטפלים ומערכת הבריאות בכללותה.
 
"זהו יום היסטורי בשוק ניתוחי עמוד השדרה ואירוע מכונן בהתפתחות השוק ואני מוקיר ומודה לכל מי שתרם והאמין בחברה, הבעת אמון זו הייתה חיונית וחשובה להצלחתנו", אמר אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה. "ההשתלבות המלאה של מוצרי מזור וצוותה במדטרוניק תמקסם את ההשפעה של מוצרי מזור בעולם ותקדם את מימושו של חזון החברה להבאת מזור לחולים, באמצעות חדשנות". 
 
מדטרוניק, אשר משרדי הנהלתה בדבלין, אירלנד, הינה אחת מחברות הטכנולוגיה, השירותים והפתרונות הרפואיים הגדולות בעולם. החברה פועלת בתחומי שיכוך כאב, רפואה משקמת והארכת חיים עבור מיליוני אנשים בעולם. מדטרוניק מעסיקה יותר מ-86 אלף עובדים בעולם, ומספקת שירות לרופאים, בתי חולים וחולים בכ- 150 מדינות. החברה מתמקדת בשיתופי פעולה עם בעלי עניין בעולם כדי לקדם יחדיו את הרפואה.