המשקיעים הזרים המחזיקים במניות בנק לאומי קיבלו את המלצת חברת הייעוץ ISS וטרפדו את בחירת יורם טורבוביץ’ כדירקטור ולאחר מכן כיו”ר בנק לאומי. החלטת האסיפה הכללית של בעלי המניות, שכונסה ביום חמישי האחרון, התקבלה על אף המלצת ועדת המינויים הרשמית (ועדת פרוקצ’יה) לבחור בטורבוביץ’ לתפקיד.

בעקבות אי בחירתו של טורבוביץ’, הקרב על תפקיד יו”ר הדירקטוריון יתמקד בשני מועמדים: אוהד מראני, לשעבר מנכ”ל משרד האוצר, וסאמר חאג’ יחיא, חבר דירקטוריון הבנק. מועמדות חאג’ יחיא זוכה לתמיכה בקרב גורמים בתוך בנק לאומי. באשר לטורבוביץ’, המשקיעים הזרים טענו כי עדיף מבחינתם לבחור לדירקטוריון מי שכבר שימש בתפקיד ומספיק מנוסה. לנגד עיניהם לא עמדו שיקולים אחרים, כמו קרבתו של טורבוביץ’ לטייקונים.

מאחורי הקלעים של ההצבעה התנהל מאבק עד לרגע האחרון בין התומכים בטורבוביץ’ למתנגדים למינויו. בחירת טורבוביץ’ נמנעה, אף שכאמור מרבית הגופים המוסדיים הישראלים תמכו במינוי. מדובר, בין היתר, בבתי ההשקעות אלטשולר שחם, הקרנות של רועי ורמוס, הגופים המוסדיים של הראל השקעות ועוד. 


אוהד מראני. צילום: פלאש 90


הגופים המוסדיים הישראליים הביעו אכזבה מתוצאות ההצבעה, שכן מבחינתם מדובר היה במועמד ראוי. הבנק לא חשף את נתוני ההצבעה של הגופים המוסדיים, מכיוון שאין מדובר בדירקטורים מקרב הציבור. בתוך כך, לדירקטוריון צורפו שני חברים חדשים: ד”ר יורם גבאי, לשעבר הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, ותמי גוטליב, שכיהנה בעבר בחברת ההשקעות של בנק לאומי.