חברות כרטיסי אשראי, ובראשן חברת מקס, מנצלות את משבר הקורונה לתועלתן. בימים האחרונים שיגרו החברות הודעות ללקוחותיהן על הכוונה לעבור לפירוט דיגיטלי של החשבונות והפעילות השוטפת. מי שאינו מעוניין בכך מוזמן להיכנס לאתר ולבטל את ההוראה. אלא שלחברות האשראי מאות אלפי לקוחות הנמנים עם אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, והם אינם מסוגלים לפעול באמצעים דיגיטליים. כך, בפועל, נכפתה עליהם באופן חד-צדדי השיטה החדשה הפוגעת בהם.

בימים האחרונים פנה דואר לישראל בתלונה לסגן המפקחת על הבנקים, ובה נכתב: "הגיע לידיעתנו כי חברת האשראי מקס שלחה מסרון ללקוחותיה על כוונה לשלוח את פירוט העסקאות החודשי באמצעות מסרון - ללא קבלת רשותם מראש. על פי דעתנו, מדובר בדרך לא הגונה, אף שבסוף המסרון הם מאפשרים קבלת הודעות בכתב בדרך מסורבלת".

מכתב תלונה דומה נשלח למפקחת על הבנקים חדווה בר מטעם ראש עיריית דימונה בני ביטון. "כיו"ר פורום ראשי ערי הפיתוח, אני קובע שישנן אוכלוסיות שלמות שאינן מחוברות לדיגיטל. מלבד לפגיעה בלקוחות חברות האשראי, תהיה פגיעה גם בהעסקת מאות עובדי דואר ברחבי הארץ", טען ביטון.

מחברת מקס נמסר בתגובה: "כארגון דיגיטלי, אנו שואפים לעבור לעולם ללא נייר, לטובת שירות מתקדם ויעיל בנייד או במייל. יותר מ-50% מלקוחותינו בחרו לצרוך שירותים באופן זה. לאור המצב, התחלנו בפיילוט שבו אנו מציעים למספר לקוחות מצומצם להתנסות במעבר לדיוור דיגיטלי ולחסוך עשרות מיליוני דפים בשנה. הפיילוט אינו כולל אוכלוסיות מבוגרות, כך שהן לא ייפגעו. לקוחות שיבקשו להמשיך לקבל מכתבים בדואר, ימשיכו לקבלם בדרך זו".

מהפיקוח על הבנקים נמסר בתגובה: "לאור המשבר, עלה צורך מהציבור לקבל הודעות באמצעים דיגיטליים, בין היתר בשל חשש מהעיסוק בדברי דואר פיזיים. לשם כך פעל הפיקוח לעודד הצטרפות של לקוחות לערוצי התקשורת ואפשרנו לשלוח על כך הודעה ללקוחות. בהתאם להקלה שניתנה, הלקוחות לא מצטרפים לשירותים הדיגיטליים במקום לקבל דואר פיזי. אנו מצפים מכל המפוקחים לפעול בהתאם".