חנויות הרחוב נפתחו הבוקר (ראשון) לאחר כחודשיים במהלכם הן נותרו סגורות. אילן שושן, בעלים של חנות לבגדי נשים ברמת גן, שוחח עם בן כספית וינון מגל על הפתיחה המחודשת: "הכול בסדר ברוך השם, אנחנו מקווים לטוב, מקווים לקבל אנשים אנחנו אופטימיים בעזרת השם". הוא הוסיף ב-103FM: "פתחתי היום את החנות, אני מקווה שאנשים יגיעו וכולם מקבלים אותם בזרועות פתוחות".

מערך הסגר ערב יום הכיפורים (דוברות המשטרה)

ריגשת מדינה שלמה כשהתראיינת בייאוש על העסק שסגור כל כך הרבה זמן, פנית לבת שלך והלוותה לך 300 שקל.
"נכון, חוזרים על זה ואני מתבייש בזה אני ממש מתבייש אבל לא הייתה לי ברירה, נשארתי בלי שקל אחד בכיסים, לא הייתה לי ברירה. ממש לא הייתה לי ברירה לבוא ולבקש מהבת שלי 300 דקל לאן הגענו?".

לאחר מכן קיבלת מבול של הצעות לעזרה.
"עם ישראל תמך ועודד, ובאמת קיבלתי אינסוף של טלפונים ועידוד. אני אומר וחוזר, אני מבקש לא משנה ממי - מי שרוצה לבוא יכול לבוא ולרכוש אצלי סחורה. אני רוצה למכור את הסחורה שיש לי". 

בעצם סופסוף פתחת את החנות
"הבוקר שלי החל בשעה 4 לפנות בוקר. הלכתי להתפלל, חזרתי הביתה ומשם הלכתי לחנות שלי בציפייה גדולה לקראת הפתיחה. הגעתי אליה בשש בבוקר כדי להספיק לסדר את הכל. בבוקר הלכתי להתפלל חזרתי ובאתי בציפייה אחת גדולה להיות פה בשעה 6 בבוקר לפתוח את החנות לסדר את הכול בשביל הקהל הרחב, זה עשה לי מאוד טוב מאוד טוב ובאמת ריגש אותי אחרי תקופה ארוכה מאוד שלא היינו פה"

התפללת עם הנץ החמה.
"הבוקר שלי זה תמיד מתחיל בארבע בבוקר. אני מנהל סדר יום מסודר - בחמש אני מתפלל במניין פועלים, אח"כ הילדים נוסעים לבתי הספר ואני ישירות לעבודה. התפילה החיצונית נתנה את הכוח והעידוד לקבל עוד קצת כוח לחיים".

זה מרגש אותי לשמוע אותך אומר את זה.
"אני מודה לך. את כולם זה מרגש. כל מה שאני מדבר יוצא לי מהלב כדי שיבינו איפה היינו ומה נהיינו, אני הבעתי את הרגש שלי בפני הציבור או בפני הממשלה שיידעו".

לא קיבלת כסף?
"קיבלתי בקורונה הראשונה אבל זה נעלם אנחנו משפחה בת 5 ילדים ברוך השם".

כמה כסף קיבלת מהמדינה בחודשים האחרונים?
"נכנס לי לא פיצוי הוגן על מה שמגיע לי, מגיע לי פיצוי הוגן, תנו לי אותו שאני אוכל לקום טיפה על הרגליים. יש פה אנשים שממש מרוסקים, כנ"ל אני". 

אבל אף אחד לא מבטיח שתהיה זרימה של אנשים.
"יש לנו קבוצה בדרום תל אביב שאנחנו מחזקים אחד את השני ומבקשים אחד מהשני לעטות מסכה בכניסה לחנות".

תעלה את כלת בת המצווה. מה שלומך? אבא יותר טוב עכשיו?
נויה: בסדר. קצת, כן.

מה עם בת המצווה?
נויה: כרגע אין, אבל בעזרת השם תהיה. קודם כל שיחזרו לעבוד".