חמש קבוצות משקיעים הגישו אתמול לעו"ד אופיר נאור הצעות לרכישת השליטה בחברת התעופה ישראייר. מגיפה הקורונה וסגירת השמיים לטיסות פגעו מאוד בשווייה של ישראייר. בעל השליטה אדוארדו אלשטיין החמיץ הזדמנות למכור אותה בשווי גבוה יותר: שווי ההצעות שקיבלה אינו עולה על 30 מיליון דולר, מחצית משווי העסקה שהוערכה לפני שנה בלבד.

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

משפחת נקש הגישה הצעה למיזוג של ארקיע עם ישראייר, עם אפשרות להנפקה עתידית של החברה הממוזגת בבורסה. ההצעה משקפת לחברה המשותפת שווי של 40 מיליון דולר. תמי מוזס־בורוביץ', באמצעות חברת כנפיים, הציעה 17 מיליון דולר עבור ישראייר - השווי הנמוך ביותר עבור החברה מבין אלו שהוגשו לנאמן שמינה בית המשפט עו"ד אופיר נאור. עם זאת, ההצעה כוללת את האפשרות להחכיר לישראייר חלק מצי המטוסים שבבעלות כנפיים. 

הצעות נוספות שהוגשו לנאמן הן של מוטי בן משה, בעלי אלון רבוע כחול, ושל איש העסקים רמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, בשיתוף שלום חיים, בעלי חברת טעמן BGI - לפי שווי של 20 מיליון דולר. אמנון סלע, בעלי חברת מסילות, הגיש בשיתוף אריה פרידנזון, בעל השליטה בשלדות, הצעה בסך 29 מיליון דולר. 

עו"ד נאור ינהל התמחרות שבסופה תימכר החברה למי שהציע את הסכום הגבוה ביותר, עם סיכוי טוב למימוש ולאישור העסקה בידי העובדים והטייסים.