מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר עוקב אחר מצבם של רוכשי הדירות בישראל, עלה בשיעור של 0.4% בחודש אפריל 2015 לרמה של 127.2 (100=ינואר 1996). עליית המדד מצביעה על שיפור במצב רוכשי הדירות.



העליה מבוססת בין השאר על מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס על רמת השכר ומצב התעסוקה במשק ועל שיעור הריבית על המשכנתאות.


כלכלני בנק הפועלים הסבירו ש"הירידה בשיעור הריבית על המשכנתאות בחודש אפריל וירידה בשיעור האבטלה תרמו לשיפור במצב רוכשי הדירות במדד האחרון. מנגד, העלייה במחירי הדירות במשק קיזזה חלקית את השפעת שני גורמים אלו. יש לציין שבחודש האחרון חלה עלייה חדה בתנודתיות הריבית במשק וזה טרם בא לידי ביטוי במדד חודש אפריל".



יש לציין שהנתונים האחרונים שפורסמו עלי ידי משרדי הממשלה השונים מראים שהציבור חזר לשוק הדירות – היקפי עסקאות בדירות חדשות גבוהים מאוד בחודשיים האחרונים, כ-2,900 לחודש. מחירי הדירות אף הם שבו לעלות בחצי השנה לפי הלמ"ס עליה חודשית של 0.6% באפריל ועליה שנתית ריאלית של 4.8%. ביצועי המשכנתאות לחודש אפריל ירדו מעט אך עדיין נמצאים ברמה גבוהה של כ- 4.7 מיליארד שקל לחודש. עוד עולה מהנתונים כי מלאי הדירות החדשות הבלתי מכורות נכון לסוף אפריל עומד על כ- 26,500 יחידות דיור.