מהפכת הנדל"ן של שר האוצר משה כחלון יוצאת לדרך. הממשלה אישרה בישיבתה הבוקר (ראשון) את תכניתו של שר האוצר להעלות את מס הרכישה לדירה שניה, קרי לדירה שנרכשת על ידי משקיעים.



החל מהראשון ביולי יעמוד מס הרכישה על 8% לדירות של עד 4.8 מיליון שקלים. עד כה המס על דירה כזו נע בין 7%-5%. המס על דירות של מעל 4.8 מיליון שקלים יעלה ל10% לעומת 8% עד כה.



בענף הנדל"ן לא מרוצים לא בהכרח מרוצים מהמלך. עליזה פרידלנד מסוכנות התיווך רימקס ירושלים אמרה למעריב אונליין: "אני צופה שבשבועיים הקרובים, עד ל-1 ביולי, הביקוש לדירות להשקעה יקפוץ. לדבריה, במהלך השבועיים האחרונים הביקושים מצד משקיעים עלו מאוד בגלל ההערכות שהמהלך של כחלון יצא לפועל. עכשיו שזה קורה אני צופה שהביקושים יעלו מאוד, שכן כל משקיע שרק חשב לרכוש דירה להשקעה ימהר מאוד לעשות זאת".



עוד אמרה פרידלנד, כי להחלטת הממשלה יהיו גם השלכות ארוכות טווח יותר, "אך אני לא בטוחה שהדבר יביא להורדת הביקושים ההשקעתיים לדירות. אין אלטרנטיבות השקעה, ואנשים רבים שהולכים לצאת לגמלאות ואין להם קרן פנסיה מסודרת רוכשים דירה כדי שהתשואה ממנה תהווה את הפנסיה שלהם. וגם להם אין הרבה אלטרנטיבות אחרות לפנסיה".