אמנם דובאי משמשת כבר כיום כמשכנם של כמה מהפרויקטים הנדל"ניים המרשימים ביותר בעולם, אך נראה כי לנסיכות העשירה זה עדיין לא מספיק.

השבוע הושק באופן רשמי במדינה פרויקט חדש וחסר תקדים, אשר צפוי להפוך ל"יהלום שבכתר" של הנסיכות, לבלוט למרחקים אדירים, ולשבור לא פחות מחמישה שיאי עולם בבת אחת. אז, מבטיחים הקבלנים, הם מיד ישבו ויתחילו לחשוב על הפרויקט הבא - אשר יהיה גדול אפילו יותר.
 
במהלך השנה הקרובה צפויים להיחנך בדובאי צמד מגדלים זהם, אשר יהפכו ל"מגדלים התאומים הגבוהים ביותר בעולם". אך גם השקתם עשויה לעמוד בצילה של השקה אחרת אשר תתרחש בסעודיה בעתיד הקרוב, שם צפוי להיחנך המגדל הגבוה ביותר בעולם. את הסטת תשומת הלב הזו, כנראה, בדובאי לא הסכימו לקבל.
פרויקט הענק החדש צפוי להיות כה מרשים, עד שהיזמים מקווים להטיל צל על כל יתר הפרויקטים - ולהפוך לפרויקט הנדל"ן המדובר ביותר בעולם. לפי נתוני הפתיחה, לפחות, זה נראה אפשרי לחלוטין: ככה זה כשהמתחם העצום צפוי לאכלס למעלה מ-70,000 איש, לרבות מגדל ענק אשר יתנשא לגובה של 711 מטרים - ויזכה (לפחות זמנית) בתואר "מבנה המגורים הגבוה ביותר בעולם".

קומות המגורים הגבוהות בעולם | הדמיה: אתר החברה 
 
מה עוד תמצאו במתחם הפאר? ובכן, אם תגיעו כאורחים תשמחו למצוא מלון 5 כוכבים אשר יכלול 350 חדרי אירוח וסוויטות. מגדל הענק יכלול גם 885 דירות פרטיות אשר ימכרו לעשירי המדינה, מרכז כנסים ענק, מרכז קניות עצום, מרינה ומועדון יאכטות, וגם שיא עולם נוסף - בדמות המסעדה הגבוהה ביותר בעולם (שלא שוכנת על הר כמובן), אשר תציע מנות גורמה לתושבים ולאורחים בגובה 675 מטרים מעל הקרקע). מפלס אחד למטה תוכלו למצוא את המצפה המלאכותי (אשר בנוי 360 מעלות) הגבוה בעולם (לפחות עד שתושלם הקמתו של "מגדל הממלכה" בסעודיה אשר צפוי לנפץ את השיא בקלות).
לכל אלו, כמובן, נלווה גם מרכז קניות עצום, שם יוכלו תושבי המקום העשירים להוציא את כספם. מתחם ההסעדה לבדו יכלול למעלה מ-300 מסעדות, בתי קפה וקפיטריות, כשמתחם הקניות יציע מאות חנויות בגדים, ושאר מוצרי צריכה. מעל כל מתחם הענק הזה ייבנה גג מיוחד, אשר יוכל להיפתח או להיסגר על פי הצורך. כך, מסבירים היזמים, הם יוכלו להשאיר את הגג פתוח בחודשי החורף הנעימים ולסגור אותו בחודשי הקיץ לטובת מיזוג האוויר המפלצתי שיותקן במקום.
ואם חסרים לכם עוד כמה שיאי עולם, תכירו גם את המזרקה הרוקדת הגדולה ביותר בעולם אשר תיבנה בקניון ותתפרש על פני 420 מטרים, או את מתחם הסקי (כן, סקי) הענק שיבנה, ויהפוך למתחם הסקי המלאכותי הארוך ביותר על כדור הארץ עם מסלול באורך 1.2 קילומטר.
"הפרויקט הנוכחי מסמך חשיבה קדימה. זה מיזם מיוחד אשר יוביל אותנו אל דובאי של המחר", אמר יו"ר חברת מיידן, סעיד אל טייר. "המטרה שלנו היא להקים מתחם מרשים ורב שימושים, שיוכל לשרת את תושבי דובאי ובמקביל להפוך לשם דבר בזירה הבינ"ל". לדבריו, הבנייה אמורה להסתיים עד לשנת 2020.
פרויקט הענק מהווה שלב נוסף בניסיונה של דובאי לבסס את מעמדה ברחבי העולם כבירת תיירות וכנסים מובילה, שעה שמדינות נוספות ממשיכות להיאבק על התארים היוקרתיים, דוגמת "הבניין הגבוה בעולם" או "מתחם הקניות הגדול ביותר". זה אולי נשמע מעט יילדותי, אך התחרות הגוברת בין המדינות באשר לנכסי הנדל"ן שוברי השיאים משקפת גם תהליכים סמויים יותר, ובסופו של דבר מציפה לפני השטח את התחרות על היוקרה והכבוד בזירה הבינ"ל. הפרויקט הנוכחי צפוי, כאמור, לתת לדובאי יתרון במאבק המדובר - לפחות עד הפעם הבאה, בה מגדל אחר יינפץ שוב את כל השיאים.