לא עמדה במילתה: יזמית הנדל"ן ענבל אור, לא התייצבה היום (שני) לחקירה במשטרה, זאת בניגוד להתחייבות כי תגיע הבוקר להגיש תלונה בגין מעילת כספים באור סיטי נדל"ן. אור שטענה כי חשה מיחושים בחזה, הזמינה אמבולנס למלון "ווסט" בחוף הצוק בתל אביב בו היא שוהה. חוקרי מפלג ההונאה הגיעו אל המקום במטרה להביאה לחקירה.



הצוות הרפואי עזב את בית המלון לאחר שהגיש טיפול רפואי ליזמית הנדל"ן אור. מיד לאחר מכן עזבו גם חוקרי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב כשאור עצמה נשארה במלון. זמן קצר אחר כך הגיע למלון עו"ד בני כץ שככל הנראה יחליף את עו"ד עדי כרמלי בייצוגה של אור. במהלך שהותם בחדרה של אור, ניסו החוקרים לתשאל אותה, אולם לנוכח מצבה, בחלוף זמן קצר הודיעו לה כי חקירתה נדחית. אמה של אור ואחותה ששמעו על האירועים הגיעו לחדרה כדי לחזק ולתמוך ועזבו את המקום בפנים חתומות ומודאגות.



אור ביקשה לדחות את מועד חקירתה מחמישי שעבר להיום בשעה 10.30 בבוקר. הבקשה נתקבלה ואושרה על ידי צוות החקירה וראש מפלג ההונאה סנ"צ דוד מישקין. אולם אור לא עמדה בהתחייבותה וטרם התייצבה לחקירה.



ניידת טיפול נמרץ שהזמינה ענבל אור. צילום: אבשלום ששוני
ניידת טיפול נמרץ שהזמינה ענבל אור. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, אור שנחקרה באזהרה בשבוע שעבר בחשד לעבירות הונאה ומרמה, העבירה במוצאי שבת באמצעות פרקליטה באותו זמן עו"ד עדי כרמלי, מכתב שבו היא טוענת לכאורה כי עובדים ובכירים בחברת אור סיטי נדל"ן החברה שהיתה בבעלותה וקרסה, מעלו בכספי החברה מתחת לאפה. פרקליטה של אור ציין כי ככל שהחומר נבדק על ידה ולנוכח העדויות האחרונות, עולה חשד כבד למעילה בכספי החברות שבוצעה ככל הנראה על ידי מי מהעובדים. באמצעות בא כוחה, ביקשה אור לפתוח בחקירה.



חקירת המשטרה במפל"ג ההונאה של מחוז תל אביב החלה בעקבות דוח של המפרק הזמני של הקבוצה, עו"ד איתן ארז, אשר העלה חשדות כבדים למעשים בלתי כשרים הגובלים בעברות פלילית שלכאורה ביצעה אור בחברות. זאת תוך כדי העברת כספים מחברה לחברה, מכירת דירות ליותר מרוכש אחד על כל דירה, גביית 100 אלף שקלים כדמי רצינות לרוכשים פוטנציאלים מבלי שתוכל להשיב את הכספים הללו במקרה של ביטול. כמו כן עלה כי לכאורה בוצעו משיכות כספים מחשבונות נאמנות לטובת רכישות ראוותניות של תכשיטים למטרתה האישית.



ביום חמישי האחרון נדרשה אור ע"י נציגת המפרק הזמני "להפקיד" את רכב הלנד רובר שברשותה במגרש א.ט שירותים משפטיים בפתח תקווה, וזאת כחלק ממימוש שעבודים ועיקולים הקיימים שהוטלו על רכושה ונכסיה של אור.