מכירת חיסול: ציוד משרדי הנמצא במשרדיה של יזמית הנדל"ן, ענבל אור, יימכר במכירה פומבית, כך הודיע היום (שלישי) המפרק הזמני של קבוצת החברות של אור, עו"ד איתן ארז. עשרות הגיעו משעות הבוקר למשרדים המפוארים של "אור סיטי נדל"ן שבבעלות ענבל אור, בקומה ה-21 במגדל העגול במגדלי עזריאלי, בעקבות הוצאת הציוד ממשרדי החברה שקרסה למכירה פומבית.



עו"ד יואב בן פורת, ממשרדו של המפרק, עו"ד איתן ארז, הודיע שהציוד יימכר כמקשה אחת וניתן יהיה להגיש הצעות עד יום ראשון. "המטרה שלנו היא למכור את הציוד כמה שיותר מהר ולפנות את המשרדים", הוא הסביר.



עם זאת, ספק אם לרוכשים שאיבדו את כספם, תגיע הישועה ממכירת הציוד במשרדים. "ברכישת הציוד הושקעו מאות אלפי שקלים ובמכירות פומביות הוא נמכר בעשרות אחוזים פחות", העריך עו"ד בן פורת והבהיר שגם נעשתה הערכת שמאות לגבי שווי הציוד, אותה עדיין לא ניתן לחשוף.



דלת משרדי "אורי סיטי נדל"ן". צילום: אבשלום ששוני
דלת משרדי "אורי סיטי נדל"ן". צילום: אבשלום ששוני




28 מחשבים ו-20 כורסאות אירוח



עבור המשרדים, בשטח של כ-520 מ"ר, עם נוף מרשים לנתיבי איילון, שולמה שכירות חודשית של כ-80 אלף שקל בחודש. "ניקח משרדים בשכירות הרבה יותר נמוכה", ציין עורך הדין מטעם המפרק.



הכניסה למשרדים מרשימה. הלובי מעליו תלוייה נברשת מרשימה, כולל ספות מרווחות על רקע פורטרטים גדולים של ענבל אור ואורות המגדלים בניו יורק. מולו מוצב דלפק גדול.



משרדה של אור עצמה הוא המרווח ביותר ומתהדר בנוף מרשים לכיוון צפון-מזרח. העיצוב כולו, כולל המחשב האישי שלה, בצבע לבן. המשרד כולל מסך פלאזמה גדול ומקרר קטן מאחורי ארון עץ. על השולחן ניצבה גם מכונה לספירת שטרות כסף מזומן. המכירה כוללת גם את כורסת העור המרשימה עליה נהגה אור לשבת וכיסאות וינטאג'. בהמשך מחולקים המשרדים הקטנים יותר בחצי הקומה בין אנשי שיווק ויועץ משפטי ובכל אחד מהם מחשבים ומסכי פלאזמה.



משרדיה של ענבל אור. צילום: אבשלום ששוני
משרדיה של ענבל אור. צילום: אבשלום ששוני



רשימת הפריטים שהוצאה למכירה כוללת: 28 מחשבים, בתוספת מסכים ומחשב שרת; מרכזיית טלפונים בתוספת 27 מכשירי טלפון פנאסוניק; שתי מגרסות נייר, נברשת תלוייה של 10 קני זכוכית, שלושה מסכי פלזמה, מקרר בלומברג, שתי מכונות חישוב, מדפסות ו-20 כורסות אירוח.



כבר עם פתיחת המשרדים לקראת הגשת ההצעות למכירה פומבית, נראו מתעניינים רבים, בהם סוחרים וכאלו שמחפשים ציוד במחיר זול יותר ממכירה פומבית למשרדיהם.



"המחיר יכול להיות אטרקטיבי. זו מכירה פומבית לכל דבר. חלק גדול מהציוד כאן די חדש", סיפר אופיר שהגיע לסיור התרשמות. אדם נוסף שסייר לצורך התרשמות, אמר: "אם אפשר היה לקנות באופן פרטני דברים, היינו שוקלים", סיפרו אליחי ואושר המחפשים ציוד למשרדיהם. "יש כאן ציוד למשרד שלא שווה מיליונים וגם צריך להפחית את הוצאות ההובלה", הוסיף מתעניין נוסף, "הייתי מציע 100 אלף שקל אחרי כל ההוצאות, אבל זה רק ממבט ראשוני".



ציוד משרדי במחיר מוזל. צילום: אבשלום ששוני
ציוד משרדי במחיר מוזל. צילום: אבשלום ששוני




אמה של ענבל אור חוששת שהבת תפגע בעצמה


מוקדם יותר היום, מיכל, אמה של ענבל אור, התראיינה בגלי צה"ל וסיפרה כי היא חוששת שבתה תפגע בעצמה. "אני מאוד פוחדת, אני פוחדת לחשוב על זה. אנחנו כל הזמן איתה. זה קשה מאוד, צריך קצת חמלה. במדינה יש משטרה ובית משפט, תנו קצת עזרה, באמת כואב לי. היא רצתה לשלם לכולם את הצ'קים, יש לה נכסים ויש לה פרויקטים".



האם התייחסה לחשדות נגד הבת שנדרשה אתמול להגיע לחקירה, אולם לא התייצבה במשטרה. לדבריה עוברים על המשפחה ימים קשים כואבים מאוד. "אנחנו ובפרט, ענבל מרגישה רע מאוד. כל המשפחה, הילדים, הנכדים, לכולם קשה מאוד", אמרה האם. עוד התייחסה האם לשאלה מדוע הבת לא התייצבה לחקירה אתמול. "היא פשוט התאבלה, רצינו להוציא חומר מהמשרדים ולא נתנו לה להיכנס לחברה כי אמרו לה שיש פירוק סופי, היא לקחה את זה קשה מאוד". לטענתה ענבל אור לא התחמקה מהמשטרה, "הבחורה שבורה לחלוטין כמה שהיא אמרה שהיא חזקה, ששברו אותה בגלל שהיא אישה, החוקרים ראו שהיא במצב לא טוב, שברו אותה".



לצד העמידה לצד הבת, אמרה האם כי ענבל אור טעתה כאשר סמכה על עובדיה בעיניים עצומות. זאת לאחר שענבל טענה כי בוצעו מעילות במיליוני שקלים והפנתה אצבע מאשימה כלפי עובדיה. "היא טעתה שהכניסה עובדים, יש לה 27 עובדים, מספר גבוה מאוד לחברה כזאת. בשנתיים האחרונות היא לא בדקה מי נכנס אליה לחברה כמו מנהל כספים ומשווק, היא לא בדקה מי הם ומה הם". האם המשיכה והגנה על אור: "הבת שלי סמכה על העובדים שלה בעיניים עצומות, בפרט מי שקרוב לצלחת, היא נתנה להם לעשות מה שהם רוצים. הבת שלי לא עושה מאזנים ולא עושה הנהלת חשבונות, יש לה מנהל חשבונות".