רחמו על הילדים: אחרי שבית המשפט הורה לענבל אור להפקיד את רכב ה'ריינג'-רובר' שלה, גבי גזית לא חסך בביקורת היום (רביעי) בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "איזו אכזריות זו, אמא חד-הורית, לארבעה ילדים, צריכה את האוטו כדי להסיע את הילדים מפה לשם, ואתם לוקחים לה את ה'ריינג'-רובר'. מה אתם רוצים, שהיא תיסע ב'פורד'? ב'יונדאי'? ב'פז'ו'? ותסכן את הילדים? הא? מה אתם רוצים ממנה? שהיא תיסע במכונית של 200 אלף שקל ולא של 900 אלף שקל? מה הילדים האומללים האלה חטאו, שאתם השופטים ומפרקי החברה גורמים להם את העוול הזה? הם התרגלו לנסוע ב'ריינג'-רובר'".





"תארו לכם את ענבל אור באה מחר הביתה ואומרת לילדים 'בואו, נוסעים לקניון'. והילדים יוצאים החוצה ורואים שבמקום ה'ריינג'-רובר' עומד בחוץ 'יונדאי' סטיישן, אתם יודעים איזה משבר נפשי עובר עליהם? אתם יודעים כמה פסיכולוגים יצטרכו לטפל בילדים האלה? יש גבול להתעללות, לא?".


"עליה להפקיד את הרכב לאלתר"


מוקדם יותר הבוקר, סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, דחה את בקשתה של אור להשאיר את ג'יפ הלנד רובר הרשום על שמה ומשועבד לבנק המזרחי, ברשותה. השופט אימץ את עמדת כונס הנכסים הזמני עו"ד איתן ארז, וקבע "בנסיבות אלה, היה עליי להורות למשיבה להפקיד את הרכב לאלתר, במיוחד שהיה עלייה לעשות כן לפני כשבוע". השופט נתן לאור הארכה של שישה ימים עד ל-19.4, אחריהם היא תפקיד את רכבה במגרש".

השופט הוסיף וציין כי במידה ויזמית הנדל"ן לא תפקיד את הרכב במגרש א.ט שירותים משפטיים בפתחת תקווה, הוא מתיר לכונס הנכסים הזמני להחרים את הרכב בכל מקום שבו יימצא ולאחסנו במגרש האמור.

בהחלטה שהתקבלה כציין השופט כי כבר בשבוע עבר הוא הורה לאור להפקיד את הרכב במגרש ההוצאה לפועל, זאת לאחר שקיבל את תעודת כונס הנכסים הזמני וכן את עמדת בנק המזרחי.

משרדי אור סיטי נדל
משרדי אור סיטי נדל


השופט אורנשטיין הדגיש בהחלטתו כי "אכן הסמיך במפורש את כונס הנכסים הזמני לתפוס את רכושה של אור, ובגדר זאת נכלל גם הרכב, במיוחד שעסקינן ברכב שהשווי שלו ניכר". עוד הוסיף: "לא ניתן להתעלם מהתנהלותה של אור בעת האחרונה, שמעלה יותר מחשש לפגיעה בנכסיה, ככל שאלה יישארו בחזקתה. לעניין זה אפנה להחלטה בה התייחסתי בין היתר בחומרה לכך שיזמית הנדל"ן מכרה זכויות במקרקעין שבבעלותה ברחוב הושע בתל אביב, בפרויקט שידוע בשם 'פרויקט מציצים', יום אחר יום, לשני אנשים שונים, ומבלי ליידע את הקונה השני על המכירה לראשון".

height="220"> אתמול נחקרה אור במפלג ההונאה של מחוז תל אביב, ובמהלך עומתה יזמית הנדל"ן החשודה במרמה וברישום כוזב מול עדות של אחד מעובדיה. החקירה התעסקה בטענותיהם של העובדים הבכירים בחברות שבבעלותה, לפיהן כל התנהלות החברה התמקדה בהחלטות שקיבלה אור בעצמה וכל מהלך שנעשה בוצע על ידה בלבד. עורך הדין בני כץ, פרקליטה של אור, סירב הערב להתייחס לדברים שנאמרו במהלך העימות מול עדות העובד ואמר: "בשלב זה אנחנו לא מגיבים ולא מתייחסים לחקירה".

לפני החקירה טענה יזמית הנדל"ן בכתב תגובה שהעבירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "החזקה ושימוש ברכב של אם חד הורית האחראית לגידולם של ארבעה ילדים קטינים אינם מותרות במדינת ישראל". בכתב התגובה היא ביקשה לדחות בשלב זה את בקשתו של כונס הנכסים להפקיד הלנד רובר שבבעלותה. בקשה שכאמור, נדחתה היום.