מכרה את תכשיטיה ללא אישור: לבית המשפט המחוזי בתל אביב הגיש כונס הנכסים הזמני של קבוצת אור סיטי נדל"ן, עורך הדין איתן ארז, בקשה להורות ליזמית הנדל"ן, ענבל אור, להפקיד במשרדו באופן מיידי סכום של 63 אלף דולר במזומן אותו קיבלה לדבריו ממכירה של תכשיטיה. לטענת הכונס הזמני מדובר בסכום שקיבלה מדן לוי, העוסק בתחום היהלומים והתכשיטים, בגין רכישת התכשיטים שהיו ברשותה. עורך הדין ארז מבקש במקביל מלוי להשיב את התכשיטים לרשות כונס הנכסים ומתחייב להעביר לו את הכספים שיועברו לו על ידי אור.



לבקשה מצרף כונס הנכסים הזמני הסכם רכישת טובין עליה חתום דן לוי בלבד ולפיו ביום ה-28 במרץ הסכים לוי לרכוש מאור שעון רולקס זהב, שעון שאנל משובץ יהלומים, שני צמידים משובצים ביהלומים: האחד בשווי של 72 אלף שקל והשני בשווי של 6,000 שקלים, טבעת יהלום של שבעה קראט, בסכום המוערך בכ-42 אלף שקל וזוג עגילים משובץ יהלומים בשלושה קראט בסכום של 35 אלף שקלים.



בנוסף מצרף עורך הדין ארז התכתבות בינו לבין עורך הדין דוד שטרנפלד המייצג את סוחר היהלומים והתכשיטים, לפיה לוי מעוניין למכור את התכשיטים שרכש כדין מאור אולם הדגיש עורך הדין כי "יחד עם זאת, מרשי אינו מתנגד להשיב לידי הכונס הזמני את התכשיטים אשר רכש כדין מענבל תמורת קבלת סכום של 70 אלף דולר".




בנק מזרחי יממש דירות של ענבל אור בשווי 10 מיליון שקל



כזכור, בנק מזרחי טפחות, בתיאום עם איתן ארז, המפרק של עסקי ענבל אור, מבקש לממש ארבע דירות בגבעתיים וברמת גן שבבעלות אשת העסקים בשווי הנאמד בכ־10 מיליון שקל.



הדירות משועבדות לטובת הבנק, ועל פי ההערכות הכסף מתמורת המימוש יכסה את המשכנתאות שניתנו, והיתרה תועבר, בתיאום עם המפרק, לקופת הפירוק. הבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי, כוללת דירות ברחובות ריינס והל"ה בגבעתיים, וכן דירות ברחוב נווה יהושע ובן אליעזר ברמת גן.



משרדי אור סיטי נדל"ן. צילום אבשלום ששוני
משרדי אור סיטי נדל"ן. צילום אבשלום ששוני



בנוסף, מבקש בנק המזרחי למנות את עו"ד עמית פינס מטעם הבנק ואת עו"ד ארז ככונסי הנכסים הקבועים ולהעניק להם את כל הסמכויות למכירת הדירות. בבנק חוששים שאור תנסה לבצע שינוי בפוזיציה, ואולי אף למכור את הדירות, ללא ידיעת הבנק או המפרק.



כאמור, הדירות נמצאות בבעלות ישירה של אור סיטי נדל"ן או של חברות הבת. המפרק הזמני פועל בעניין זה בתיאום עם בנק המזרחי. התיאום נעשה עוד קודם לכן, כשהוחלט להגיש לבית המשפט בקשה לפירוק קבוצת ענבל אור.



נזכיר שבנק מזרחי החזיר בשיא המשבר עשרות שיקים של אור. בעקבות כך, הטיחה אור טענות קשות ביותר כלפי הבנק בנוגע ליחסו אליה.