יזמית הנדל"ן ענבל אור החשודה בהעלמת מס תפנה את הפנטהאוז הנמצא בר"ח הל"ה שבגבעתיים עד ה-1.6, כך החליט היום (ראשון) השופט איתן אורנשטיין בבית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט קבע כי הזכויות בדירה אינן שלה, אלא של החברה שבפירוק "אליענה" ששייכת לקבוצת "אור סיטי נדל"ן. לדבריו של השופט, "החייבת לא שכנעה בטענה כי נפלה שגגה בנושא רישום הדירה". מדובר בדירה בת חמישה חדרים, עליה נטלה אור משכנתא בסכום של 1.5 מיליון שקלים ומעבר לכך היא משועבדת ללא הגבלת סכום לטובת כיסוי חובות לבנק שנאמדות בסכום של כחמישה מיליון שקלים.



עוד קבע אורנשטיין כי אין הוכחה לכך ששולמו כל דמי שכירות על החברה, וכי בניגוד לטענה של אור, היא לא שילמה כלל דמי שכירות על אותה הדירה. השופט אמר כי הוא אינו מתעלם מטענתה של אור, כי הדירה משמשת אותה ואת ילדיה למגורים, אך כיוון שמדובר בנכס שלא שייך לה באופן פרטי אלא לחברה "אליענה", היא יכולה לשכור דירה אחרת. 



כזכור, ביום ראשון שעבר היה אמור להתקיים דיון בנושא זה, אז טען עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני של החברה, כי אור פלשה לדירה וכי עלייה לפנותה באופן מידי. מספר ימים לאחר מכן שכרה היזמית עו"ד חדש, עו"ד אילן בומבך, שביקש מבית המשפט לדחות את הדיון. היום, כאמור, הוחלט כי אור תפנה את הדירה, עד לתאריך 1.6 בשעה 11:00 בבוקר. 



הדירה של ענבל אור בגבעתיים. צילום:ללא



ענבל אור יצאה מביהמ"ש בדמעות

ביום חמישי האחרון, בתום הדיון שהתקיים בנושא בבית המשפט המחוזי בל אביב, פנתה ענבל אור אל כלי התקשורת כשעיניה דומעות ואמרה: "אני מזועזעת ממה שקורה פה, אני נלחמת בעבור מי? תעצרו את הזוועה". אור הפנתה אצבע מאשימה לעברו של המפרק הזמני עו"ד איתן ארז וטענה: "למי המפרק דואג בדיוק? הוא דואג לנושים? הוא דואג לכיסו", אמרה אור והצביעה על מקרה חפציבה. "תסתכלו מה קרה בפרשת חפציבה, הוא לקח שם 20 מיליון שקלים לעצמו ושילם לנושים שני מיליון שקלים בלבד". בדיון עצמו שאליו הגיעה באיחור, ניסתה אור, באמצעות בא כוחה הנוכחי עו"ד אילן בומבך להיאבק על הישארותה בדירה אליה לכאורה פלשה ברחוב הל"ה בגבעתיים. 



אור ופרקליטה שננזפו תחילה על ידי השופט איתן אורנשטיין על האיחור וכן על הגשת בקשות חדשות טענה: "ממה אני אחיה? אין לי כסף, לקחו לי הכל" והחלה לבכות. 



ענבל אור. צילום ארכיון: פלאש 90