"השרון הצפוני, שהינו בעל אופי כפרי ברובו וגובל ביישובים עירוניים המצויים במגמת צמיחה, טומן בחובו פוטנציאל רב להרחבת הפיתוח העירוני", אמר היום (שני), מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, אורן הוד, בטקס השקת פרויקט המגורים "סביוני השרון", הממוקם בין מושב ינוב לכפר יונה. הוד ציין שהפרויקט, שיכלול לפחות 335 יחידות דיור בתמהיל של ארבעה וחמישה חדרים ודירות גן ופנטהאוזים, יהווה חלק ממתחם המגורים החדש – "שרונה" שבכפר יונה, שיכלול בסיומו כ-2,100 דירות חדשות.



"הסמיכות לעורקי התחבורה הראשיים, הקרבה לתחנת הרכבת נתניה והתכניות לשדרוג המואץ של תשתיות התחבורה באזור, מנגישים את תושבי הסביבה למגוון פתרונות תעסוקה בערים הצמודות, כדוגמת נתניה, רעננה, הרצליה, כפר סבא והוד השרון". עוד הוא ציין כי "כפר יונה מסתמנת כאחת מהערים המבטיחות באזור. אנו מאמינים שפוטנציאל ההשבחה בפרויקט הנו גבוה".



אורן הוד ואפי דרעי. צילום: רון שלום
אורן הוד ואפי דרעי. צילום: רון שלום



ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי, אמר במסיבת העיתונאים, כי על פי תכניות הפיתוח והבנייה, התחזית היא שבכפר יונה יתגוררו בעתיד כ-60 אלף תושבים. "הכפלנו את עצמנו בעשור האחרון וכיום כבר מתגוררים בכפר יונה כ-22 אלף תושבים", הוא הוסיף. לדבריו, רבים מהתושבים המגיעים לכפר יונה הם זוגות צעירים ומשפרי דיור, שמנצלים את המחירים הזולים יחסית לנתניה. "72 אחוזים מאוכלוסיית כפר יונה הם בגילאי 45-19", הוא אמר עוד.



"הפוטנציאל של השרון"



דרעי מסר ששכונת שרונה תיבנה בסטנדרטים מודרניים ואיכותיים והיא תכלול לצד למעלה מ-2,000 יחידות דיור שירותים ציבוריים וקהילתיים שיהפכו אותה לפנינה בשרון. התכניות כוללות הקמת בתי ספר – יסודי ותיכון, גני ילדים, מוסדות ציבור ומרחבים ציבוריים נוספים.



"אנחנו מקדמים עם משרד התחבורה תכניות תחבורתיות, הכוללות כבישים עוקפים וחיבור למחלפים, שישפרו משמעותית את הנגישות של כפר יונה". דרעי הוסיף והציג תכניות לבניית מתחמי בנייה נוספים בכפר יונה, שאמורה להפוך לאחת מהאטרקציות של השרון, לנוכח השילוב של פסטורליות ומחירים זולים יחסית לטענתו.