משרד האוצר פרסם היום (ראשון) נתונים שמלמדים על ירידה בהיקף הפעילות בענף הנדל"ן. על פי הדו"ח של הכלכלן הראשי של האוצר, בחודשים אפריל ומאי נמכרו כ-9,000 יחידות דיור, מה שמסמן ירידה חודשית של 18% לעומת כמות העסקאות בחודש מרץ. בקטגוריית הדירות להשקעה נרשמה ירידה משמעותית אפילו יותר – 27% פחות לעומת מרץ. 

הירידה המשמעותית יותר נרשמה בקרב עסקאות בדירות חדשות – שם צנחו המכירות ב-20%, לעומת דירות יד שנייה, שם ההיקף ירד ב-14% בלבד. 
הירידה בעסקאות הנדל"ן לא בהכרח משקפת התקררות בענף, שכן נתונים לגבי שני חודשים, ועוד חודשי חגים בהם הפעילות הכלכלית הכללית פוחתת, לא מספיקים כדי לשרטט מגמה רחבה. במידה והמצב יימשך כך גם בחודשים הבאים, אכן לא מן הנמנע שהלחץ על המחירים יקטן - אולם בשלב זה לא ניתן לראות בנתונים של אפריל מאי כמגמה מתמשכת בענף הנדל"ן.

הסקירה של הכלכלן הראשי באוצר מכילה נתונים גם על השפעת התכניות הממשלתיות שמטרתן הוזלת הדירות למיעוטי יכולת, כמו "מחיר למשתכן", ומסמנת שייתכן והן מסייעות לא רק לקהל היעד החלש כלכלית שבו הן נועדו לתמוך.  
בפרויקט מחיר למשתכן בעפולה, למשל, השכר החציוני למשק הבית עמד על 13.5 אלף שקל לחודש לעומת מחיר משתכן חציוני ממוצע במשק של כ-11,000 שקלים.