יזמית הנדל"ן, ענבל אור, שוב תחת מתקפה: עורך הדין איתן ארז, המפרק הקבוע של חברות אור סיטי נדל"ן שבבעלות אור, ביקש היום (ראשון) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את אור לחתום על ייפוי כוח בלתי חוזר בשפה האנגלית, אשר יסמיך אותו לדרוש קבלת מידע בנוגע לנכסיה ולצורך תפיסת נכסים בארץ ובחו"ל. בפנייתו ציין כונס הנכסים כי "קיים חשש שענבל אור מבריחה נכסים". בתגובה, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הנחה את אור להגיב לבקשה עד ליום חמישי הקרוב.



בבקשה עצמה ציין עו"ד ארז כי בדפי מידע שחילקה אור, לשיווק וקידום נכסיה היא ציינה, בין השאר, כי ברשות החברה שבבעלותה מספר פרויקטים בארצות הברית, בעיקרם במסגרת קבוצות רכישה, והיא מציעה הזדמנויות אטרקטיביות ביותר.



המפרק טוען כי ייתכן בהחלט שהדיווחים והפרסומים אינם אמת והכל היה פרי המצאותיה של אור, אולם, הספק שקיים מחייב את בדיקתו ושלם כך הוא צריך את חתימותיה של יזמית הנדל"ן.



אור סירבה להגיע לחקירה


בבקשה כתב עו"ד ארז: "בהתאם למידע אשר מצוי בשלב זה בידי המנהל המיוחד, עולה כי החייבת עושה כל שבידה על מנת למלט את נכסיה ו/או להסתירם. החייבת אינה משתפת פעולה עם המנהל המיוחד מתחילתו של ההליך, העלימה מידע והציגה מצגי שווא. בהתנהלותה זו, יצרה ויוצרת החייבת חשש להברחת נכסים ולהכבדה על ההליך ואין זה מן הנמנע שלאורך הזמן היא 'הכינה את הקרקע' למקרה שיתגלו מעשיה".



עו"ד ארז הוסיף כי ענבל אור הוזמנה לחקירה במשרדו לפני חמישה ימים, אולם כשעה לפני מועד החקירה, התקבל במשרדו אישור רפואי לפיו היא נמצאת בבדיקות רפואיות ואין באפשרותה להיחקר בשבעה ימים הקרובים, כאשר לא צוינה כל סיבה למחלה, בדיקה או נסיבות המצדיקות דחיית החקירה.