לא צפוי לפתור את משבר הדיור:  המגדל "בין ערים" אשר מיועד להיות השני בגובהו במזרח התיכון צפוי להיבנות בגבול רמת גן-תל אביב. המבנה שיהיה שני רק למגדל ח'ליפה בדובאי יכלול 100 קומות ויתנשא לגובה של 400 מטרים. ייעודו של המגדל, ששטחו הכולל למעלה מ-150 אלף מ"ר, יהיה למסחר, תעסוקה ומלונאות. בקומות הראשונות יהיו שטחי מסחר ובהמשך משרדים עד הקומה ה-85. מעליהם יהיה מלון עם נוף פנורמי מרהיב לכל הכיוונים.



בשל היותו של המגדל בסמיכות למגדלי תעסוקה ומסחר, הוא לא יהיה למגורים. המגדל הייחודי, תוכנן על ידי גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים והוא נקרא "בין ערים" בשל היותו בפאתי בורסת היהלומים, בין שלוש ערים: רמת גן, תל אביב וגבעתיים.



"העיצוב של המגדל יהיה מיוחד וייחודי. בשל היותו על צומת בין שלוש ערים, למגדל יהיו שלוש דפנות אשר כל אחת מהן תפנה לעיר אחרת, כאשר ביניהם שדרה ירוקה שמטפסת לגובה של 100 קומות", סיפר מילוסלבסקי והוסיף: "שלוש הדפנות נפתחות למעלה כלוטוס שחושף את המגדל".


מגדל "בין ערים", הדמיה וויופוינט



היותו של המגדל בסמיכות לתחנות "הקו האדום" שלה רכבת הקלה – אבא הלל ברמת גן וארלוזורוב בתל אביב, תאפשר להערכתו של מילוסלבסקי לרבים להגיע ברכבת הקלה, שאמורה להתחיל לפעול באוקטובר 2021. "התכנון הוא להמונים שיגיעו ברכבת הקלה וברכבת לתחנת סבידור ולרבים נוספים שיעדיפו להגיע מגוש דן באופניים וברכבים דו-גלגליים. אבל כמובן שיהיו גם מקומות חנייה לאלו שיעדיפו להגיע בפקקים של גוש דן עם רכביהם. 


"אנחנו נותנים פתרון מושלם לכולם", ציין עוד מילוסלבסקי והבהיר שהתכנית אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתנאים ולהערכתו העבודות בשטח יחלו בתוך כחמש שנים, לאחר סיום שיווק הקרקע, שבבעלות עיריית תל אביב והליכי ההיתר המפורטים.
האדריכל גיא מילוסלבסקי, צילום: מור מריאן

עד כה המגדלים הגבוהים ביותר הם שער העיר ברמת גן ועזריאלי בסמוך לקריה, המתנוססים לגובה של כ-68-70 קומות. "מגדל 'בין ערים' יוצר תקדים גם בגובה וגם בתכנון הייחודי", סיכם מילוסלבסקי: "רואים המשך ביקושים גבוהים למגדלי תעסוקה ומסחר והמגמה הזו תימשך, להערכתי. קהלי היעד העיקריים הם של כאלו העוברים ממשרדים בדירות, או 'משפרי דיור' שעוברים מבנייני משרדים מיושנים וכמובן שישנה ההתפתחות הכלכלית והגידול באוכלוסייה שמביאים לביקושים גוברים".