חברת הנדל"ן הציבורית ASRR קפיטל שבבעלות אלכס ספיר וגיסו רותם רוזן, יהודי ישראלי המתגורר בארצות הברית, הודיעה היום (חמישי) כי האחרון ימכור את אחזקותיו בחברה הציבורית בנוסף למספר חברות פרטיות לשותפו העסקי, אלכס ספיר, בסכום הנאמד בכרבע מיליארד שקלים. לפי ההודעה, השניים יישארו שותפים בעסקאות אחרות במיאמי ובניו יורק ביחד עם החברה הציבורית. השניים,  חשוב לציין, שותפים גם ברשת מסעדות ״זומה״ ו- ״נוסרת״ בארה״ב.



לאחר שבעבר חשף "מעריב אונליין" את יחסיהם הקרובים של השניים, הן בפן החברי והן בזה העסקי, עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ומשפחתו, כעת מתברר כי את רוזן ייצג בעסקה משרדו של מארק קאצוביץ, עורך דינו האישי של טראמפ, באמצעות עו"ד מייקל רוזנבלום, שהינו גיסו של שגריר ארה״ב בישראל, דיוויד פרידמן.



דיוויד פרידמן. גיסו ייצג את רוזן בעסקה. צילום: רויטרס



כזכור, בשנת 2015 שברו ספיר ורוזן שברו את השיא העולמי כאשר מכרו בניין בודד במנהטן במחיר שיא של 2.6 מיליארד דולרים. השניים נטלו לידיהם את מושכות החברה המשפחתית, ספיר אורגניזישן, שנקלעה למשבר קטסטרופלי בשנת 2008,  ועל ידי הבאת משקיעים מוסדיים אמריקאים, הצליחו לבצע מהפך מרשים ומדובר בשוק הנדל"ן הניו-יורקי באותה עת.



מלבד קשריו עם מנהיג העולם החופשי, רוזן ידוע בשנים האחרונות גם בקשריו הענפים עם בעלי הון בסין ובטורקיה. כמו כן, הוא ושותפו ספיר ידועים בפילנתרופיה הישראלית הודות לתרומותיהם לקרן למורשת ״הכותל המערבי״ ובית החולים הירושלמי, שערי צדק, אשר נתמך בידי צ'רלי קושניר, אביו של ג׳ארד קושניר.