שר האוצר משה כחלון הצהיר הבוקר (שני) על 10,000 יחידות דיור נוספות של מחיר למשתכן. בדברים שנשא באירוע אכלוס פרויקט של "דירה להשכיר", הכריז השר כי ב-3/12 תפתח ההרשמה ליחידות הנוספות בפריסה ארצית במקומות רבים בארץ, וטען: "נפתור את משבר הדיור ונאפשר לזוגות צעירים לשכור דירות או לרכוש".

"יש מספר פתרונות למשבר הדיור, אחד מהם זה כמובן דירות להשכרה, ואנחנו מאמינים שבסוף הפתרון משולב מכמה זרועות, ואחד מהם זה השכרה", הסביר כחלון.



לדבריו, "אנחנו מתכוונים לחזק ב-2018 ביותר קרקעות לפרויקט דירה להשכיר. לפני מספר חודשים חנכנו בהרצליה, ובהמשך נחנוך בתל אביב, בחיפה, בראשון לציון ובבאר יעקב".



 


הוא הוסיף  כי "אני רוצה שלכולם יהיו דירות, כבישים וחניות. שכל אדם שירצה לרכוש דירה במחיר הוגן יעשה זאת, אך יש כאלה שמעדיפים להסביר וזה גם בסדר, וזה הפתרון שלנו לטווח ארוך במחיר סביר".

לטענתו, "אתמול פתחנו לסדרה ב' 2,100 יחידות בבאר שבע, בכרמיאל, עכו, קרית ביאליק, דימונה, אור יהודה, קרית טבעון ובית שאן וכולם מוזמנים להירשם להגרלה. הדירות שאנחנו חונכים יהיו דירות לשכירות ארוכה טווח. כלומר, כל אדם שרוצה יוכל לשכור את הדירה עד 20 שנה. מתוכם, 70 יחידות דיור יהיו במחיר מפוקח תחת מחירים סבירים".

מלבד זאת, הוא התייחס לביקורת המושמעת נגדו בתקשורת לאחרונה. "אנחנו רואים את המתקפות נגדנו לאחרונה בתקשורת בנושא מחיר למשתכן, ואני רוצה לומר שזו ההוכחה הכי טובה שהפרויקטים טובים. ככל שתוקפים אותנו יותר אנחנו יודעים שהפרויקטים טובים יותר. תמשיכו לתקוף ואנחנו נבנה".