מכירים את האמרה הידועה ש"98% מעורכי הדין מוציאים שם רע לכל השאר"? 
תחום תיווך הנדל"ן זוכה אף הוא לאותה הסטיגמה. היא מבוססת בעיקר על חוויות אמיתיות של מוכרים וקונים עם מתווכים ואין להתעלם ממנה. בפועל, כמו בכל מקצוע, ישנן רמות שונות של מתווכים, ביניהם גם מתווכים איכותיים עם ניסיון מוכח, תודעת שירות גבוהה, התמדה והקפדה על אתיקה מקצועית.

כביטוי לכך, ניתן לראות שגם בשנים האחרונות, עסקאות נדל"ן של קניית או מכירת דירות נעשו ברובן באמצעות מתווכים. כל עוד מדובר במקצוענים של התחום, אלו עם קבלות של ניסיון, התמדה, מחויבות ויכולת לסגור עסקאות - הכל טוב. לפעמים גם מתווכי "דרג הביניים", אלו המנוסים פחות ושנפח פעילותם העסקית נמוך יחסית, מצליחים לסגור עסקאות טובות. הבעיה מתחילה כשנופלים על החובבנים, אותו מיעוט שלנגד עיניו עומדת העמלה שהוא הולך לגזור ולא טובת הלקוח שהוא מייצג. מתווכים כאלו לרוב אינם מבצעים את פעולות העומק הדרושות כדי להביא לסגירת עסקה ומבזבזים זמן יקר של לקוחותיהם. לעתים הם סוגרים עסקה במחיר נמוך מזה הניתן להוציא, וכך גורמים ללקוח שלהם, מוכר הדירה, הפסד כספי גדול.

אם כך, כיצד אפשר לוודא שהעסקה הכספית המשמעותית ביותר שמבצעים בחיים תיעשה עם המתווך הנכון שימקסם את הפוטנציאל שלה?

הקרם דה-לה-קרם של המתווכים
על פניו, מספיק היה לוודא שמתווך הנדל"ן אליו פניתם אוחז ברישיון תיווך והמלצות. בפועל, המצב החוקי כיום בישראל מתיר לעסוק בתיווך נדל"ן כמעט לכל המעוניין, כולל במשרה חלקית או אפילו זמנית. כל מה שצריך זה לעבור קורס קצר ומבחן פשוט כדי לקבל את הרישיון. לא פלא, אם כך, שהשוק מוצף בלמעלה מ-21,000 מתווכים, שעל רובם אין באמת פיקוח.

את הבעיה הזאת בא לפתור מיזם בוטיק ייחודי בשם "המקצוענים בנדל"ן". ייעודו: להציע למוכרי ולקוני נדל"ן את העילית של המתווכים בכל מקום בישראל ולאפשר חיבור רק לקרם דה-לה-קרם של עולם התיווך. את המיזם מוביל זאב בוים, איש נדל"ן בעל יותר מעשרים שנות ניסיון בתחום.

זאב בוים, מנהל מיזם המקצוענים בנדל''ן (צילום: יחצ)
זאב בוים, מנהל מיזם המקצוענים בנדל''ן (צילום: יחצ)

"מתווכים מקצועיים הם כאלו שחיים את השטח ומעניקים ללקוחותיהם שירות איכותי בזכות היכולת והידע שלהם. הם מכירים היטב את האזורים השונים בעיר בה הם פועלים ואת חוקיות המכירות בהם. יש להם רשת קשרים ענפה בתחום, אותה הם יודעים להפעיל והם גם יודעים היכן לפרסם ואיפה יש לרכז את המאמץ השיווקי", הוא מסביר. 

"במשך למעלה משנה ראיינו מאות מתווכים עם רקורד מוכח מכל הארץ. בדקנו אותם לעומק, שאלנו אותם את השאלות החשובות, יצרנו קשר עם לקוחותיהם ולאחר הסינון הקמנו אתר מסודר בו מוכרי וקוני נדל"ן יכולים ליצור קשר רק עם המתווכים המובחרים ביותר".

- מהם תנאי הסף לכניסה למאגר?

בוים: "קודם כל: להבטיח מתן שירות איכותי ומקצועי ללקוח. כל מתווך במיזם מציע פגישת היכרות וייעוץ ראשונה ללא התחייבות. כך יכול הלקוח להתרשם ממקצועיותו ורצינותו. אבל עוד לפני כן אנחנו בודקים שהמתווך מחזיק ברזומה מרשים של עסקאות שנסגרו ושיש לו המלצות טובות מאוד מלקוחותיו. אין אצלנו כלבויניקים - כל מתווך נדרש להציג אזורי התמחות והיכרות עם כל העסקאות שנעשו בהם. ידע זה כוח. כך אנחנו מוודאים שהמתווך יידע לחבר את הקהל המתאים לכל נכס ולתמחר במדויק את שוויו. אנחנו גם מקפידים לאשר רק מתווכים במשרה מלאה. לא כאלו בחצי או רבע משרה. מבחינתנו, מתווך נדל"ן טוב הוא אחד שמשקיע את כל כולו בתחום. זה כל עיסוקו וזו כל פרנסתו".

- ולאחר שמתווך נכנס לאתר, כיצד מוודאים שהוא ממשיך לעמוד ברף הגבוה?

בוים: "מראש מוסכם איתו שהוא יהיה נתון לפיקוח בכל עת. אנחנו יוצרים קשר טלפוני עם לקוחותיו כדי לאמת באופן ישיר ובלתי אמצעי מקצועיות ורמת שירות. במקרה בו לקוח מרגיש שלא קיבל את השירות המובטח - הוא יודע שאנחנו הכתובת ללבן את הנושא. אם במקרה כזה נגיע למסקנה שהמתווך לא פעל כראוי - נמחק אותו מהמאגר ונפרד ממנו".

- יכולים להיווצר לכם מצבים לא נעימים

בוים: "נכון, כל התהליך הוא מאתגר - משלב הסינון ועד הבקרה השוטפת. לא תמיד נעים לשאול איש מקצוע שאלות כמו 'מה הניסיון והיקף המשרה שלך?', 'כמה עסקאות עשית?' ולבקש 'תן לי המלצות שיגבו את דבריך' ו'תראה לי את תעודות הסמכה והישגים מוכחים'. אבל כאנשי מקצוע מנוסים בתחום, אנחנו מבינים שאין דרך אחרת. מדובר בעסקאות חשובות ויקרות ללקוחות - והם חייבים לקבל את הטוב ביותר. בסופו של דבר, אני רואה שהדרך הזאת עובדת. הצלחנו להגיע להישגים יפים, יש לנו מתווכים מצוינים, הם משיגים תוצאות מצוינות ללקוחות והאתר מוכיח את עצמו כפלטפורמה יעילה למציאת מתווכים מקצוענים בכל יום מחדש". 

לאתר המקצוענים בנדל"ן: https://www.tivuch1.co.il