את קורל פרץ (29) יועצת משכנתאות ובעלים של קורל פרץ ייעוץ פיננסי בע"מ אנחנו פוגשים לשיחה קצרה תוך כדי הלו"ז האינטנסיבי שלה. הלקוחות זורמים אליה מכל הארץ והטלפון שלה רק מזכיר עד כמה אין לה רגע דל, היא מדלגת בין הבנקים ונראה שהרעב להצליח רק הולך וגדל. 

ספרי לנו על עצמך
"אני בת 29, מתגוררת בתל אביב, בעלים של חברה לייעוץ משכנתאות והסדרי חובות. בתפקידיי הקודמים הייתי מנהלת לשכת מנכ"ל במכללת ג'ון ברייס וחשבת שכר במשרד רואי חשבון. 

החיים לימדו אותי מה זה לחיות בלי כסף, אבא שלי היה איש מבוסס מאוד שאיבד את כל רכושו ושקע בחובות של מיליוני שקלים. בגיל צעיר כשלא היה לי ידע עזרתי לו לנהל מו"מ ולהסדיר את החובות שלו. לא היה לי גב כלכלי וגם אני השתכרתי במשך שנים משכר נמוך".

נקודת פתיחה לא קלה 
"בכלל לא, אבל דווקא מהמקום הנמוך הזה בחרתי לעזור לאנשים לנהל את הכסף שלהם ולצאת ממציאות בלתי אפשרית של חובות".

איך הגעת לתחום ייעוץ המשכנתאות?
"מאז ומתמיד בער בי הרצון לעזור לאנשים והייתה לי תשוקה למקצועות פיננסיים. תחום ייעוץ המשכנתאות בעיני משלב בין השאיפות שלי, הוא רחוק מאוד מלהיות עוד עיסוק פיננסי אפור. 

בהמשך, בחרתי ללמוד את התחום במכללת פסגות וגיליתי עולם שלם. נכון, זה תחום שמצריך למידה והשקעה אבל ככל שעברו השיעורים רציתי לדעת יותר ויותר. חווית הלמידה הייתה מאוד מיוחדת עבורי. למרות שיש לי בעיות קשב וריכוז הצלחתי ללמוד עד השעה תשע בערב ואפילו סיימתי את הקורס בהצטיינות". 

ביום שאחרי סיום הקורס- איך מתחילים לעסוק בייעוץ משכנתאות?
"אחרי הלימודים השתלבתי כיועצת שכירה בחברה, אני לא אשקר רוב החברות ביקשו ניסיון מעשי בשטח אך בזכות הידע שרכשתי בלימודים העריכו אותי מאוד כבר בשלב הריאיון. המנהלים שלי הרגישו שאני מביאה משהו אחר לתחום כשהמוטו שלי- שירות שהוא לא פחות ממקצועיות".

כמה זמן היית יועצת משכנתאות שכירה בחברה?  
"הייתי שכירה בחברה רק ארבעה חודשים אבל הספקתי לטפל ב- 20 תיקים חדשים כל חודש, למדתי המון תוך כדי התפקיד ובבית הייתי יושבת על מנת להעשיר את עצמי בידע ולהיות הכי מקצועית שאפשר. התחלתי משכר של 7000 ₪ אבל ידעתי שאני יכולה יותר. אחרי 4 חודשים בלבד כיועצת משכנתאות שכירה בחרתי לצאת לעצמאות וללכת על כל הקופה".

וואו! מאיפה האומץ?
"נכון שהייתי רק ארבעה חודשים יועצת משכנתאות שכירה אבל הרגשתי שאני יכולה להצליח בעצמאות פי כמה וכמה. האתגרים שחוויתי בחיים והיכולת להתגבר עליהם לימדו אותי להאמין בעצמי גם כשצריך לעשות צעדים אמיצים". 

היה לך הון עצמי בשביל לפתוח עסק?
"לא היה לי כלום, במשך שנים הרווחתי שכר נמוך ולא הצלחתי לחסוך, לא היה לי גב כלכלי מהבית, יצאתי לעצמאות עם הרבה אמונה שאני מוצלחת במה שאני עושה, תחושה שמעריכים אותי ומעגל לקוחות שהחלו להמליץ עליי מפה לאוזן. ברגעים האלו אני יודעת לשים את הפחדים בצד".

מה מייחד את החברה שלך בשוק מלא ביועצי משכנתאות? 
"הקמתי חברת בוטיק לייעוץ משכנתאות כאשר המוטו שלה- שירות שהוא לא פחות ממקצועיות. כלל הלקוחות שלי מקבלים מענה אישי מאוד ונהנים מזמינות, אצלי לא מקבלים רק משכנתא משתלמת אלא מעטפת של ייעוץ ותמיכה. בנוסף לעיסוקי כיועצת משכנתאות אני משלבת שירות משלים של הסדרי חובות מול הבנקים, חברות האשראי והוצאה לפועל, הלקוחות מרגישים שהם מקבלים מענה רחב ומגוון במקום אחד".

מהו הסכום המירבי שחסכת ללקוחות במשכנתא?
"ממש עכשיו יש לי לקוח שאני מלווה במחזור משכנתא והצלחתי לחסוך לו כ- 780,000 ₪, אין סיפוק אדיר כמו תחושת ההשפעה החיובית על חיים של אנשים". 

אילו לקוחות מגיעים אלייך?
"מגיעים אליי לקוחות מכל הארץ מיבניאל, נהריה טבריה, ערי המרכז ועד הדרום, השיווק רץ מפה לאוזן וזה בזכות השירות. הסיפוק הכי גדול בתפקיד הוא לפתור בעיות מורכבות. לפעמים גם יועצי משכנתאות אחרים מתייעצים איתי ואני שם גם בשבילם".

ספרי על רגע של הצלחה?
"לקוח שהגיע אליי למחזור משכנתא היה עם חובות של 300,000 ₪ לבנק, בזכות ניהול מו"מ עם הבנק סוכם שהלקוח ישלם בסופו של הליך 19,000 ₪ במקום 300,000 ₪. 

מדובר במהלך שמשנה חיים של אנשים. בנוסף בכל תיק של ייעוץ משכנתאות אני מצליחה לחסוך ללקוחות מאות אלפי שקלים וזה סיפוק גדול". 

''מגיעים אליי לקוחות מכל הארץ מיבניאל, נהריה טבריה, ערי המרכז ועד הדרום'' (צילום: קורל פרץ)
''מגיעים אליי לקוחות מכל הארץ מיבניאל, נהריה טבריה, ערי המרכז ועד הדרום'' (צילום: קורל פרץ)

אומרים שהשוק מלא ביועצי משכנתאות-מה אפשר לעשות בכל זאת כדי להצליח?
"ברמה המנטלית זה מתחיל מאמונה עצמית וצריך ללמוד לעבוד על זה, וברמה המקצועית אני ממליצה לא להפסיק ללמוד. בכל רגע נתון יש חידושים בענף ואנחנו כיועצים צריכים להיות הראשונים שמתעדכנים בהם. יועצים עם ידע שיודעים להנגיש אותו ללקוחות באמצעות שירות איכותי הם אלו שיהיו מוערכים ומבוקשים הרבה יותר".

מה אנשים לא יודעים על המשכנתא שלהם? 
"אנשים חושבים שהמשתנה היחיד המשפיע על המשכנתא הוא הריבית כאשר בפועל הדבר החשוב במשכנתא הוא לדעת לבחור את המסלולים המתאימים ללקוחות ורק לאחר מכן לגשת לעיסוק בריביות. הבנק יכול להציע לכם מסלול עם ריבית נמוכה אך אותו מסלול בעלות הכוללת יעלה ללקוח הרבה יותר".

כיצד המרצים תרמו לחוויית הלמידה שלך?
"למכללת פסגות יש נבחרת של מרצים מצוינים, הם לא רק מרצים הם קודם כל אנשי עשייה עם הישגים מוכחים. 

הליווי הפרקטי שקיבלתי נתן לי ביטחון להתקדם ולפעול כיועצת משכנתאות, לדעתי זה אחד היתרונות החשובים ביותר. אחד המרצים שהשפיעו עליי במיוחד הוא מוטי שמואלביץ', הרגשתי עד כמה חשוב לו שנצליח בתחום גם ביום שאחרי סיום הלימודים. אפילו המשכנו לשתף פעולה ברמה העסקית".

לסיום, מה היעד הבא שלך?
"בימים אלו אני לקראת מעבר למשרדים החדשים של החברה ובאופן כללי אני שואפת להיות החברה המובילה בישראל בתחום ייעוץ משכנתאות ולהצליח לעזור לכמה שיותר אנשים". 

רוצה ללמוד את תחום ייעוץ המשכנתאות? לשיחה עם יועץ לימודים:

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון נייד *