מיקומה של טבריה על קו השבר הסורי אפריקאי, ממקם אותה בין הערים בעלות סיכון גבוה לפגיעה במצב של רעש אדמה קשה.

פיקוד העורף החל בהערכות לטיפול בבעיה כבר לפני כעשור, אך הבירוקרטיה המייגעת מחד וחוסר ההתכנות הכלכלית מאידך, מדירות את רגליהם של יזמים רבים מהאיזור והתוצאה העגומה: עשרות מבנים רעועים, המהווים סכנת חיים ממשית ליושביהם, באיזור מועד לסכנה.

בספטמבר האחרון מוריה ומאיר היו בשיאו של פרויקט גדול באזור המרכז. כאשר נודע להם על קריסת הבניין בחולון והתעורר חשש כבד שבניינים בטבריה יקרסו גם כן, הם החליטו לעזוב את הכל ולשוב לעיר בה נולדו וגדלו כדי לתת לתושבים תקווה ולשפר את איכות חייהם ורווחתם. 

מוריה אברהמי היא יועצת עסקית ופעילה חברתית מוכרת באזור, שמנהלת קהילה של עשרות אלפי נשים בטבריה וסביבתה. למאיר שאול ניסיון של 2 עשורים בתחום הנדל"ן וההתחדשות העירונית. יחד הם מאחדים כוחות ומנהלים פרויקטים שונים ברחבי הארץ. 

מוריה ומאיר איחדו כוחות ובשיתוף פעולה מלא עם התושבים ואנשי המקצוע החלו ביצירת ודאות תכנונית ובמהלך מתוחכם הפיצו הזמנה להציע הצעות ל- 12 חברות גדולות המתמחות בפינוי בינוי ובסופו של דבר ההצעה הטובה ביותר עבור התושבים נבחרה בקול מוחץ, חברת "אאורה מחדשים את ישראל". היא זו שנבחרה גם כן להקים מחדש את הבניין שקרס בחולון. אולם, האתגר האמיתי היה ליצור אמון בקרב הדיירים, שנחלו אכזבות בעבר מחברות שהבטיחו הרים וגבעות ולא מימשו דבר. מאיר: "כולם היו מאוד סקפטיים, אבל הצלחנו לגרום להם לבטוח בנו והערנו את החלום שלהם מחדש. אצלנו הכל על השולחן, אנחנו זמינים תמיד, גם באמצע הלילה, קודם כל בני עירנו".

במסגרת כנס הדיירים שהתקיים לאחרונה, בו נכחו יו״ר הועדה הממונה בתפקידו כראש עיריית טבריה מר בועז יוסף , מהנדס העיר שני אלדן ובכירים נוספים מהעירייה, הזרקור הופנה אל צוות הניהול והמארגנים החברתיים בראשה של מוריה אברהמי ולצידה מאיר שאול. ללא התושייה, התעוזה, העיקשות וכוח הרצון שלהם, סביר להניח שתושבי העיר טבריה היו ממשיכים לחשוש מאיומי רעידות האדמה ללא פתרון ישים או התעניינות מצד חברות רציניות המתמחות בהתחדשות עירונית.

אברהמי: "שמענו על חברות קודמות שניסו לקדם פרויקט פינוי בינוי באזור, אנחנו הבטחנו רק דבר אחד – שנעשה את כל מה שנוכל כדי שזה יצא אל הפועל. בסופו של דבר, זה קרה במהירות שיא, הצלחנו ליצור וודאות לפרויקט תוך מספר חודשים בלבד ולהרוויח הצעה של חברה גדול ומובילה בתחום שראתה את החזון והפוטנציאל״.

אין ספק שזהו צעד מכונן עבור העיר טבריה ותושביה, שעד כה לא זכו לממש פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית מפאת חוסר כדאיות כלכלית. מוריה: "זה אמור לתת תקווה לכל הפריפריה הצפונית. תושבי טבריה מבינים היום, שכל מה שצריך כדי לממש פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר, זה אמונה חזקה וצוות טוב  שמבין פינוי בינוי ויש לו את הכישורים הנחוצים לחיבור נכון של אנשי מקצוע שיודעים את העבודה ואפשר לסמוך עליהם שיצמדו למטרה משותפת - לגרום לזה לקרות. זה המקום לציין את חשיבותם של עו"ד ליאור עמידור והאדריכל יצחק שפירא המומחים, כל אחד בתחומו. יחד הצלחנו ליצור יש מאין ולהוכיח לתושבי טבריה שמגיע להם לא פחות מתושבי המרכז. הזכות להרגיש בטוחים".

ככל הנראה, ללא פעילותם הנמרצת של מוריה ומאיר, טבריה הייתה נזנחת לחלוטין, אך כעת, המנהלת החברתית לפינוי ובינוי – "תתחדשו", שהם מובילים, מוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון, ועם הובלה נכונה, גם הפריפריה הצפונית יכולה להיות מוגנת וליהנות משיפור איכות החיים וערך הנכסים.