הסוף של "סטטוסים מצייצים". בעקבות חשיפת "גלובס", כי בעלי העמוד מוכר סטטוסים תמורת כסף, וההורדה הזמנית של העמוד על ידי פייסבוק החליטה היום (רביעי) הרשת החברתית להוריד את העמוד הפופולרי באופן סופי. 



מפייסבוק העולמית נמסר: "לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות את האנשים שמשתמשים בשירות שלנו. הדף המדובר הפר שוב ושוב את המדיניות שלנו על אף האזהרות שקיבל, ועל כן הסרנו אותו".



על פי הפרסום ב"גלובס", שאושר על ידי לן עצמו, מחירו של סטטוס בודד עמד על 7,500 שקלים, ופוסט עם סירטון וידאו יעלה 12 אלף שקלים.


היום העלה לן לפייסבוק את עמוד המחאה הרשמי, הקורא לחברה "לשחרר את הציפור הכתומה". הוא פנה באופן ישיר למנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני: "זהו היום השישי שסטטוסים מצייצים, מהדפים החשובים בישראל, לא באוויר. הוא הורד בשרירותיות, ללא כל הודעה וללא תהליך של שימוע על ידי פייסבוק. אין רגולטור שפועל כך ללא שימוע. אין מנכ"ל שלא היה טורח להסביר או לחזור ללקוחותיו. אבל בדיקטטורה של פייסבוק יש, מתברר, חוקים אחרים".



"למעשה", הוסיף לן, "אני עובד אצלכם בפייסבוק כבר 5 שנים, 18 שעות ביום, אבל באופן תמוה, אין בינינו ומעולם לא היה כל קשר. עבורכם, הפך סטטוסים מצייצים למקור גאוותה של פייסבוק ישראל. לא מעט הצגתם אותו אצלכם כגולת הכותרת של הצלחת הרשת החברתית הישראלית ובצדק. בפועל, לא הפסקתם להערים קשיים, ואני שתקתי. סיימתי לשתוק!".



"הדף של סטטוסים מצייצים הוא ה-דף ה-ישראלי בכל המובנים, על הכיעור והיופי, על הזעם ועל הפירגון. הוא הדף של כולנו. אני פונה אלייך כנציג של האיש הקטן, זה שרוצה להישמע, זה שרוצה להתבטא, להתבדח או לבכות. אני פונה אליכם בשם כל אלה שחייהם השתנו לטובה בגלל סטטוסים מצייצים. לא להם מגיע עונש. למען הציבור הגדול הזה, אני מתכוון להילחם בכם על סטטוסים מצייצים. כבר קיבלתי פניות מהתקשורת הבינ"ל. לא ניתן לכם לחסל כך בשרירות לב את הדף של הישראלים. רוצים מלחמה? תקבלו", סיים לן את הדברים.



לאחר ההודעה על הורדת העמוד לצמיתות, נמסר מ"סטטוסים מצייצים": "אנחנו בהלם מההתנהלות הברוטלית. שכל אזרחי 'מדינת הפייסבוק' ידעו שניתן להעלים מפעל חיים, שניתן לסגור כלי תקשורת של 720 אלף אנשים בין לילה - ללא שימוע, ללא שמיעת הצד שלנו, בהתבסס רק על השמצות מבעלי אינטרס ומבלי שבכלל הבינו התמונה האמיתית. מדובר ממש כמו בשיטת משטר דיקטטורית. סגרו את אמצעי המדיה מספר אחת של האזרח הפשוט אשר סייע לאלפי ישראליים אשר קולם לא נשמע באמצעי המדיה המסורתיים".