כנס iNNOVEX, שמתקיים מדי שנה, מעלה על נס את החדשנות הישראלית, מסייע להתפתחות תעשיית ההייטק בארץ ומקדם את המחקר המדעי. הכנס, ביוזמת חברות הייטק רב־לאומיות וישראליות, מתקיים בשיתוף משרדי ממשלה רלוונטיים, המדען הראשי במשרד הכלכלה, מוסדות אקדמיים ואיגודים מקצועיים.



ב־iNNOVEX 2015 שנערך בשבוע שעבר, הוצגו פיתוחים וחידושים בתחומים רבים ונערכו דיונים בדרכים לעידוד החדשנות בארגונים. בכנס השתתפו כ־1,000 מהנדסים, חוקרים, מדענים ומנהלים בכירים שהחליפו רעיונות, בהם סגן נשיא סמסונג קיונגוון צ׳און, גורו החדשנות רואן גיבסון, יו״ר ברודקום הנרי סמואלי וכן שר הכלכלה נפתלי בנט. במהלך הכנס נערכה תחרות סטארט-אפים, שבה זכתה חברת Sol Chip בתואר הסטארט-אפ הישראלי החדשני ביותר.



רשימת הזוכים: 


SOL CHIP,  החברה הזוכה פיתחה סוללה סולרית, הנטענת באמצעות אור השמש או אור ניאון, ויכולה להחזיק 20 שנה ללא הטענה. 

חברת AUGURY, פיתחה מערכת דיאגנוסטיקה לתחזוקה מונעת של מבנים ומכשירים תעשייתיים.

EMEFCY, חברה שמציעה מגוון פתרונות ביולוגיים ; מורכבים למחזור מים המאפשרים ניקוי מי קולחין וצריכה מחדש.

FITFULLY, אפליקציה לרכישת נעליים און־ליין. האפליקציה הפשוטה מאפשרת ללקוח לצלם את רגלו ולקבל את המידה הרלוונטית לו מהיצרן הרלוונטי. בכך היא מסייעת לצמצום החזרים וקבלת מידה מדויקת.

GENOME COMPELLER, פלטפורמה אשר תאפשר לחברות וחוקרים בתחום הביולוגיה הסינתטית להיעזר בידע קיים, שלא היה חשוף קודם לכן.

UMOOVE, אפליקציה למכשירים ניידים לאבחון מחלות, וכן תוכנית להגברת | הקשב באמצעות מעקב אחר תנועות עיניים.

ORCA SONICS, חברה שפיתחה אולטרסאונד נייד וקטן, שבאמצעותו יכול הרופא לתת אבחון במקום.
 
SAY, החברה פיתחה תליון לצוואר, בעיצובים שונים, אשר מאפשר לעונדי התליון לספר, בדומה לטוויטר, מה הם מרגישים באותו רגע. התליון מחובר לאפליקציה ומאפשר גם לעקוב אחרי מה שידוענים בחרו להציג על התליון שלהם ולתקשר עם עונדי תליון אחרים.