מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הכריז היום (שלישי) על סדרת פלטפורמות עבור טלפונים ניידים, פאבלטים וטאבלטים, על יישומים שיעשירו את חוויית השימוש במחשבים אישיים ועל שורה של שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות מובילות. הטכנולוגיות האלו פותחו בחלקם במתקני חברת אינטל בישראל. הסדרה החדשה הוצגה בקונגרס מובייל וורלד, תערוכת המובייל הגדולה, שמתקיימת בברצלונה, ספרד. 

 
בין הטכנולוגיות החדשות שפותחו סדרת המעבדים Intel Atom x3 (שנקראה בעבר בשם הקוד SoFIA). זוהי פלטפורמת תקשורת משולבת הראשונה של אינטל המיועדת לסמארטפונים, פאבלטים וטאבלטים  המיועד לשווקים הצומחים של התקנים זולים ובסיסיים. 
 
ה-SoC משלב את מעבד היישומים - Intel Atom מרובי ליבות 64-סיביות - מעבד חיישן תמונה, גרפיקה, אודיו, קישוריות ל-3G ול-4G LTE ורכיבי ניהול צריכת חשמל במערך שבבים אחד של המערכת. אינטגרציה זו מאפשרת ליצרנים לספק התקנים עתירי תכונות ברמות מחיר סבירות עבור הצרכנים המתרבים של נתח השוק הבסיסי. עשרים חברות, בהן ASUS ו-Jolla כבר התחייבו לספק תכנים המבוססים על Intel Atom x3.
 
את קו המוצרים הנייד משלימה אינטל עם המערכת-על-שבב Intel Atom הראשונה שיוצרה בתהליך 14 ננומטר, וסדרת מעבדי Intel Atom x5  ו-Intel Atom x7 (שנקראה בעבר בשם הקוד "Cherry Trail"). סדרה זו מיועדת לטאבלטים ומכשירי 2 ב-1 בעלי צג קטן.