נהוג לחשוב על טכנולוגיה ככלי חיובי, אבל הטכנולוגיה כידוע גם טומנת בחובה היבטים שליליים כמו פשיעת סייבר, שבאמצעותה נגנב מידע אישי ואף כסף.

על פי מחקר חדש של ״אינטל סקיוריטי״, פושעי סייבר משתמשים לאחרונה בשיטות מתוחכמות על מנת לשאוב מידע, למשל על ידי התחזות לממשקי הפעלה המוכרים לעובדים ושליחת מיילים זדוניים. על פי המחקר, כ-18% מהעובדים המקבלים מייל זדוני הקורא לבצע פעולה אכן מבצעים אותה.
 
אז מה בעצם מניע אנשים להיענות לניסיונות פישינג, שהוא בעצם ניסיון לשלוף מידע אישי מאנשים? ב״אינטל סיקיוריטי״ מיפו כמה גורמים עיקריים:

1. הדדיות: כשאנשים מקבלים ״משהו״ הם נוטים להרגיש מחויבים וכתוצאה מכך להיענות לגורם הנותן.

2. נדירות: אנשים נוטים לציית כשהם מאמינים כי דבר כלשהו נמצא במחסור. לדוגמה, היענות לאי-מייל מזויף מהבנק הדורש מהלקוח לבצע פעולה כלשהי אחרת חשבונו ייחסם.

3. עקביות: כאשר המותקפים מבטיחים לעשות משהו, בדרך כלל הם עומדים בהבטחתם כיוון שאף אחד לא רוצה להיתפס כבלתי אמין. לדוגמה, האקר שמתחזה לאיש IT יצליח להשיג הסכמה של כל עובד לבצע כל פעולה נדרשת בתחום האבטחה.

4. חיבה: משתמשים נוטים להיענות כאשר הם מחבבים את הפונה אליהם. האקר עשוי להשתמש בקסם אישי דרך המייל כדי להתחבב על הקורבנות שלו שאינם חושדים בדבר.
 
5. סמכות: אנשים נוטים לשתף פעולה כשדרישה מגיעה מדמות סמכותית. לדוגמה, האקר עשוי לשלוח אי-מייל למחלקת הכספים תוך התחזות למנכ"ל או נשיא החברה.

6. לחץ חברתי: אנשים נוטים לציית כאשר אחרים עושים זאת. לדוגמה, אי-מייל מתחזה עשוי להישלח לקבוצה של עובדים, כשכל אחד מהם עשוי לחשוב שהוא אמיתי מעצם העובדה שאחרים קיבלו איתו.
 
CyActive הוא סטארט-אפ ישראלי לאבטחת מידע שהוקם ב-2013 ומפתח טכנולוגיה ייחודית לחיזוי ולזיהוי של תוכנות זדוניות במערכות ממוחשבות על מנת למנוע פרצות אבטחה חמורות. לאחרונה נרכשה CyActive על ידי ענקית התשלומים העולמית PayPal, שכבר הכריזה על הקמת מרכז מחקר ופיתוח נוסף בישראל, שיתמחה בתחום אבטחת מידע. 

לשימושכם- חמש אפליקציות לבחירות
 
אוברהחברה מציעה נסיעה חינם ביום הבחירות, החל משעה לפני פתיחת הקלפיות ועד שעה לאחר סגירתן אל הקלפי ובחזרה.

רצים לבחירות- אפליקציית משחק, שבה הדמות המככבת היא המועמד או המועמדת שבחרתם לראשות הממשלה. המועמד צריך לעבוד קשה, לקפוץ מעל גגות ומכשולים, ולנסות לעקוף את שאר המתמודדים. ץ f דרך משעשעת להעביר את יום 

אפליקציית הבחירות הממשלתית- אפליקציה המאפשרת להתעדכן במידע על מערכת הבחירות: מיקום הקלפיות, שיעורי ההצבעה ביום הבחירות ועדכוני תוצאות בזמן אמת. האפליקציה עוררה ביקורת מכיוון שאינה מותאמת לדוברי ערבית ורוסית.
הבחירות ב"גב האומה"- אפליקציית בחירות 2015 של תוכנית הסאטירה ״גב האומה״ מאפשרת לכם להכניס מילים לפה של המועמדים. אתם בוחרים פוליטיקאי ומקליטים בשמו. הסרטונים הטובים ביותר ייבחרו על ידי צוות התוכנית וישודרו בתוכנית.
פייסקופ- פיתוח שעוקב אחר עמודי הפייסבוק של חברי כנסת, פוליטיקאים, גופי תקשורת ומשרדי יחסי הציבור המובילים בארץ, ומרכז בדף אחד את כל הפוסטים שלהם. פייסקופ שומר גם את הפוסטים שעלו ונמחקו על ידי המפרסם. המידע מתועד ושמור לפי תאריכים ועוקף את מערכת החיפוש המסורבלת של פייסבוק.